سرویس سینمایی هنرآنلاین: مستند "صحنه‌هایی از یک جدایی" به کارگردانی وحید صداقت یکی از فیلم‌هایی بود که اکران آن در پی تعطیلی سینماها به خاطر شیوع بیماری کرونا در کشور متوقف شد.

صداقت درباره ادامه وضعیت اکران "صحنه‌هایی از یک جدایی" به خبرنگار هنرآنلاین، گفت تاکنون صحبت خاصی درباره ادامه روند اکران فیلم با ما نشده است و ما نیز مانند همه شامل این تعطیلی شده‌ایم.

این مستندساز ادامه داد: البته اکران هنر و تجربه چون مدت‌دار است، بنابراین نگرانی خاصی در این زمینه وجود ندارد و ما نیز نگران از دست دادن زمان اکران نیستیم، اما موضوع مهم این است که حتی اگر سینماها باز شوند باز هم فکر نمی‌کنم وضعیت به شکل سابق برگردد و حداقل یک یا دو ماه طول می‌کشد تا مخاطب به سالن‌های سینما بیاید.

او بیان کرد: شرایط اجتماعی و مراقبت از بیماری بسیار زمان‌بر است و طول می‌کشد تا مخاطب به سالن برگردد. این شامل ما نیز می‌شود و ترجیح می‌دهم اکران دوباره فیلم در زمانی دیگر و به بعد از عید موکول شود.

 صداقت همچنین درباره حضور فیلمش در جشنواره‌های خارجی نیز توضیح داد: برای حضور در جشنواره‌های خارجی اقدام کرده‌ایم، اما فکر می‌کنم با توجه به شرایط حال حاضر جشنواره‌های جهانی نیز به تعویق بیفتند.

او همچنین درباره سایر فعالیت‌های خود گفت: مشغول تدوین فیلم کوتاه و مستند دوستانم هستم و فعلاً فیلمی برای ساخت در دست ندارم.

 این کارگردان همچنین درباره افزایش قیمت بلیت سینماها در سال 99 نیز گفت: همان‌طور که پیش از این اتفاقات هم مخاطب کمتر به سینما می‌آمد با افزایش قیمت بلیت قطعاً این تعداد مخاطب کمتر نیز خواهد شد. اگر بخواهیم مروری داشته باشیم در همین وضعیت فعلی نیز تماشاگران در روزهایی که بلیت سینما نیم‌بها می‌شود، بیشتر تمایل به دیدن فیلم دارند و این نشان می‌دهد مخاطب هزینه کمتر را بیشتر می‌پسندد. این در گروه هنر و تجربه که بلیتش نسبت به فیلم‌های دیگر کمتر است نیز دیده می‌شود. حالا این افزایش قیمت بلیت مصادف شده است با شرایط حال حاضر اجتماعی که می‌توانست با تأخیر همراه شود تا روی فروش فیلم‌ها اثر نگذارد. این افزایش قیمت به عدم استقبال مخاطب از سینما منجر می‌شود.