به‌گزارش هنرآنلاین، دو فیلم‌ انیمیشن کوتاه "سگی که مرض داشت" ساخته پروین تجوید و "باد دوچرخه‌سوار" اثر نازنین سبحان سربندی در دوازدهمین جشنواره انیمیشن "انیفست کانتربری" ۲۰۲۰ بریتانیا نمایش داده می‌شود.

این انیمیشن‌ها از تولیدات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، قرار است در یک مجموعه روز ۱۱ اسفند (۱ مارس) ساعت ۱۲ در سالن اصلی جشنواره به نمایش درآید.

جشنواره انیمیشن "انیفست کانتربری" به بهترین‌ها در بخش فیلم‌های بریتانیائی، بین‌المللی، دانشجوئی، شخصیت، صدای فیلم، طراح هنری و بهترین فیلم از نگاه تماشاگران جایزه اهدا می‌کند.

دوازدهمین جشنواره انیفست کانتربری ۲۰۲۰ بریتانیا ۱۰ در روزهای ۱۰ و ۱۱ اسفند ۱۳۹۸ (۲۹ فوریه و ۱ مارس ۲۰۲۰) برگزار می‌شود و علاقه‌مندان به هنر انیمیشن می‌توانند علاوه بر تماشای فیلم در کارگاه‌های آموزشی و  نشست‌های نقد و بررسی فیلم نیز شرکت کنند.

داستان انیمیشن "باد دوچرخه‌سوار" در اصل، قصه باد جوانی است که صاحب دوچرخه‌ای می‌شود. باد به وسیله دوچرخه سریع‌تر می‌وزد. بدون صرف انرژی زیاد آزادانه به هر طرف می‌رود و از گردش لذت می‌برد. از همه مهم‌تر این‌که او تنها بادی است که چنین وسیله‌ای دارد. این آزادی و قدرت تازه، به او این امکان را می‌دهد که دست به هر کاری بزند. 

قصه‌ انیمیشن "سگی که مرض داشت" نیز درباره سگی است که به دلیل این‌که همه چیز می‌خورد، مریض می‌شود و پزشکان کلینیک دامپزشکی وقتی برای درمان او تلاش می‌کنند متوجه می‌شوند چیزهای زیادی خورده است. بعد از این‌که همه چیزهایی که خورده بود از شکمش بیرون می‌آورند او دوباره همه آن‌ها را می‌خورد و...

فیلم "باد دوچرخه‌سوار" با شرکت در این جشنواره پنجمین حضور بین‌المللی خود را تجربه می‌کند و انیمیشن "سگی که مرض داشت" نیز پیش از این در بخش ملی سی‌ودومین جشنواره فیلم‌های کودکان و نوجوانان اصفهان و یازدهمین جشنواره بین‌المللی انیمیشن تهران شرکت و جوایزی نیز دریافت کرده است.