به گزارش هنرآنلاین، لابراتوار پیشگامان سینمای آریا و دانشگاه سوره در راستای توانمندسازی دانشجویان سینما در کشور و با هدف انتقال تجربیات و ارتقای دانش تخصصی مبتنی بر فن‌آوری‌های نوین سینما و در راستای برگزاری نخستین مجموعه کارگاه‌های" آموزش‌های عملی دانستنی‌های سینمای دیجیتال" تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند.

برگزاری رویدادهای علمی و آموزشی مشترک با هدف ارتقای دانش مهارتی، فنی و تخصصی متناسب با نیازها و اولویت‌‌های پیش‌بینی شده برای دانشجویان و مشارکت و همکاری در تامین فضا، تجهیزات و امکانات آموزشی در حوزه ‌های فنی و تخصصی سینما برای پروژه‌های دانشجویی از مفاد این تفاهم‌نامه است.

در همین راستا لابراتوار پیشگامان سینمای آریا با همکاری مراکز آموزشی و دانشگاه‌های سینمایی کشور قصد دارد پیش از شروع سال جدید نخستین فصل از مجموعه کارگاه‌های "آموزش‌های عملی دانستنی‌های سینمای دیجیتال" را با عنوان "اصلاح رنگ" برگزار کند.

این کارگاه‌ با تدریس هوتن حق‌شناس سرپرست بخش تصحیح رنگ لابراتوار پیشگامان سینمای آریا که سابقه تصحیح رنگ فیلم‌های از جمله "خورشید"، "تنگه ابوقریب"، "قصر شیرین"، "بدون تاریخ بدون امضا"، "متری شیش و نیم"، "سرخپوست" و....در کارنامه کاری خود دارد، برگزار می‌شود.

درک و شناخت تئوری‌های رنگ، بررسی فضاهای رنگی، بررسی مراحل تولید و پس‌تولید و بررسی نقش تصحیح رنگ در سینمای امروز از مباحثی است که قرار است در این کارگاه به آن پرداخته شود.

با توجه به تعطیلی برنامه‌های فرهنگی و آموزشی در شهر تهران و به منظور اهمیت سلامت هنرجویان و پیشگیری از شیوع ویروس کرونا زمان برگزاری کارگاه "اصلاح رنگ" متعاقبا اعلام می‌شود.