سرویس سینمایی هنرآنلاین: بونگ جون هو دوشنبه صبح به‌وقت ایران برای فیلم تحسین‌شده "انگل" در نود و دومین دوره جوایز اسکار جایزه بهترین کارگردانی را گرفت.

مارتین اسکورسیزی برای "ایرلندی"، تاد فیلیپس برای "جوکر"، سام مندس برای "1917" و کوئنتین تارانتینو برای "روزی روزگاری در هالیوود"، رقبای کارگردان و فیلمنامه‌نویس 50 ساله کره‌ای در این بخش بودند.

"انگل" که نگاهی نامتعارف به اختلاف طبقاتی در کره جنوبی دارد، اولین بار در دنیا ماه مه 2019 در بخش رسمی جشنواره فیلم کن روی پرده رفت و جایزه نخل طلایی را از آن خود کرد. فیلم درباره ارتباط اعضای خانواده‌ای بیکار با یک خانواده ثروتمند است که به اتفاقاتی غیرمنتظره می‌انجامد.

Bong Joon Ho Parasite

سونگ کانگ هو، چوی وو-شیک، چو یئو-جیونگ و پارک سو-دام در "انگل" بازی می‌کنند که ماه گذشته در بیست و ششمین دوره جوایز سالانه انجمن بازیگران آمریکا جایزه اصلی یا جایزه ‌گروه بازیگری را گرفت. این فیلم به لحاظ تجاری نیز بسیار موفق بود و حدود 166 میلیون دلار فروخت.

تا پیش از بونگ جون هو تنها چند کارگردان فیلم‌های غیرانگلیسی‌زبان ازجمله اینگمار برگمان، میشائل هانکه، پاول پاولیکوفسکی و آلفونسو کوارون در بخش بهترین کارگردانی نامزد اسکار شدند.

بونگ جون هو به‌جز "انگل" فیلم‌هایی چون "خاطرات قتل" (2003)، "میزبان" (2006)، "مادر" (2009)، "برف‌شکن" (2013) و "اوکجا" (2017) را نیز در کارنامه دارد.