سرویس سینمایی هنرآنلاین: برد پیت دوشنبه صبح به‌وقت ایران در نود و دومین دوره جوایز اسکار برای بازی در فیلم "روزی روزگاری در هالیوود" ساخته کوئنتین تارانتینو برنده جایزه اسکار بهترین بازیگر مرد مکمل شد.

تام هنکس برای "یک روز زیبا در محله"، آنتونی هاپکینز برای "دو پاپ"، آل پاچینو برای "ایرلندی" و جو پشی برای "ایرلندی" نیز در این بخش رقابت می‌کردند.

داستان "روزی روزگاری در هالیوود" تابستان 1969 و در اوج دوران هیپی‌گری در هالیوود روی می‌دهد و درباره ریک دالتن (با بازی لئوناردو دی‌کاپریو) ستاره سابق سریال‌های وسترن و کلیف بوث (پیت) بدلکار و دوست قدیمی اوست که هر دو به‌سختی می‌کوشند در هالیوودی که دیگر برای آن‌ها آشنا نیست دوام بیاورند.

پیت در سخنرانی بعد از دریافت جایزه با اشاره به استیضاح دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا و ممانعت مجلس سنا از شهادت جان بولتون مشاور پیشین امنیت ملی کاخ سفید، به شوخی گفت: به من گفته‌اند که فقط 45 ثانیه فرصت دارم صحبت کنم، که 45 ثانیه بیشتر از مدتی است که مجلس سنا این هفته به جان بولتون وقت داد. به این فکر می‌کنم که شاید کوئنتین در نهایت فیلمی درباره این موضوع بسازد، بزرگسال‌ها بهترین کار را می‌کنند.

او در ادامه به تارانتینو ادای احترام کرد و گفت: تارانتینو، تو اصل هستی، تو تک هستی. صنعت فیلمسازی بدون تو جای خشک‌تری است.

Once Upon a Time... in Hollywood

برد پیت که متولد 1963 در اوکلاهاما است، از 1987 وارد دنیای سینما شد و تاکنون در حدود 80 فیلم سینمایی و تلویزیونی بازی کرده است و در مقام تهیه‌کننده نیز بیش از 50 پروژه در کارنامه دارد.

او اولین بار در 1996 برای "دوازده میمون" نامزد اسکار بهترین بازیگر مرد مکمل شد و برای فیلم‌های "مورد عجیب بنجامین باتن" (2008) و "مانیبال" (2011) نیز نامزد اسکار بهترین بازیگر مرد بود. پیت در 2014 به‌عنوان یکی از تهیه‌کنندگان فیلم "12 سال بردگی" جایزه اسکار بهترین فیلم را برد و در مقام تهیه‌کننده برای فیلم‌های "مانیبال" و "کسری بزرگ" (2015) نیز نامزد اسکار بهترین فیلم بود. به این ترتیب نامزدی او در جوایز اسکار امسال هفتمین نامزدی اسکار بود و دومین جایزه اسکار کارنامه‌اش را برای او به همراه آورد.

پیت همچنین دو جایزه گلدن گلوب، یک جایزه امی، دو جایزه بفتا، پنج جایزه انجمن تهیه‌کنندگان آمریکا و دو جایزه انجمن بازیگران آمریکا را در کارنامه دارد. او همچنین در 2007 برای "قتل جسی جیمز به دست رابرت فورد بزدل" برنده جایزه بهترین بازیگر مرد جشنواره فیلم ونیز شد.