سرویس سینمایی هنرآنلاین: لورا درن بازیگر 52 ساله لس آنجلسی در جوایز اسکار 2020 که دوشنبه صبح به‌وقت ایران در دالبی تیه‌تر در کالیفرنیا برگزار شد، برای "داستان ازدواج" اسکار بهترین بازیگر زن مکمل را گرفت. او در این فیلم نقش یک وکیل طلاق را بازی کرده است.

درن برای دریافت این جایزه رقبای شامل کتی بیتس برای "ریچارد جول"، اسکارت جوهانسن برای "جوجو خرگوش"، فلورنس پیو برای "زنان کوچک" و مارگو روبی برای "خبر تکان‌دهنده" را پشت سر گذاشت. او برای کار خود در "داستان ازدواج" پیش از اسکار جوایز بسیاری ازجمله جایزه گلدن گلوب، بفتا و انجمن بازیگران آمریکا را گرفت و برای همین پیروزی او در جوایز اسکار تا حد زیادی قابل پیش‌بینی بود.

"داستان ازدواج" اولین بار در دنیا سپتامبر پیش در بخش مسابقه بین‌الملل هفتاد و ششمین دوره جشنواره فیلم ونیز روی پرده رفت و کمی بعد در جشنواره فیلم تورنتو به نمایش درآمد و بعد از "جوجو خرگوش" به کارگردانی تایکا وایتیتی انتخاب دوم تماشاگران جشنواره بود.

آدام درایور و اسکارلت جوهانسن در این فیلم نقش نیکول و چارلی، زن و شوهری هنرمند را بازی می‌کنند که برای دریافت حضانت پسر هشت ساله خود درگیر جدال حقوقی شده‌اند. جوهانسن در نقش یک بازیگر زن و درایور در نقش یک کارگردان تئاتر ظاهر شده است. درن در "داستان ازدواج" نقش وکیل نیکول را ایفاء کرده است.

لورا درن که پدرش بروس درن و مادرش دایان لد، هر دو بازیگرانی معروف هستند، پس از دریافت اسکار، جایزه خود را به آن‌ها تقدیم کرد و گفت: این جایزه را با قهرمانان بازیگری خود، افسانه‌های من، دایان لد و بروس درن تقسیم می‌کنم. شما بازی را بردید.

درن اولین بار در شش سالگی مقابل دوربین رفت و از 1980 به‌طور فعال وارد دنیای سینما و تلویزیون شد. او در 1986 با بازی در "مخمل آبی" به کارگردانی دیوید لینچ به شهرت رسید و در 1990 در فیلم "وحشی در قلب" بار دیگر با لینچ همکاری کرد.

درن پیش از "داستان ازدواج" برای فیلم‌ "رز پریشان" (1991) نامزد اسکار بهترین بازیگر زن و برای "وحشی" (2015) نامزد اسکار بهترین بازیگر زن مکمل شده بود.

"پارک ژوراسیک" (1993)، "یک دنیای کامل" (1993)، "دکتر تی و زنان" (2000)، "پارک ژوراسیک 3" (2001)، "من سام هستم" (2001)، "اینلند امپایر" (2006)، "مرشد" (2012)، "جنگ‌های ستاره‌ای: آخرین جدای" (2017) و "زنان کوچک" (2019) از دیگر فیلم‌های اوست.

درن یکی از بازیگران اصلی سریال تحسین‌شده "دروغ‌های کوچک بزرگ" تولید شبکه اچ‌بی‌او هم هست و برای کار خود در این سریال جوایز گلدن گلوب و امی را دریافت کرد.