سرویس سینمایی هنرآنلاین: ششمین روز جشنواره فیلم فجر در پردیس سینمایی ملت  با طعم فوتبال شهرآورد و نمایش دو فیلم "کشتارگاه" و "مردن در آب مطهر" همراه شد.

در نخستین سئانس از نمایش فیلم‌ها در روز پنجشنبه، "کشتارگاه" ساخته عباس امینی به روی پرده سینما ملت رفت. امینی که آخرین بار فیلم "هندی و هرمز" را در گروه هنر و تجربه روی پرده داشت، امسال با چهارمین فیلم بلند خود در بخش نگاه نو جشنواره حضور دارد.

درام اجتماعی "کشتارگاه" به قلم او و حسین فرخ‌زاده نوشته شده و جواد نوروزبیگی به‌عنوان تهیه‌کننده، علی طلوعی سرمایه‌گذار و جانشین تهیه‌کننده در کنار عباس امینی قرار گرفته‌اند. مانی حقیقی، باران کوثری، امیرحسین فتحی، حامد علیپور و حسن پورشیرازی نقش‌های اصلی این فیلم را ایفا می‌کنند که به بحث دلارهای خرد در کشور می‌پردازد. در خلاصه داستان "کشتارگاه" آمده است:  امیر چند ماهی است که از فرانسه دیپورت شده است، او به خاطر پدرش شریک یک جنایت هولناک می‌شود و...

ششمین روز سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر در پردیس ملت

امینی که فیلمش به دلیل برگزاری بازی تیم‌های فوتبال پرسپولیس و استقلال زودتر از معمول در جشنواره اکران شد، در نشست خبری به این موضوع اعتراض کرد. مسعود نجفی مدیر روابط عمومی جشنواره در پاسخ گفت، هر فیلم دیگری اگر در این زمان روی پرده می‌رفت با اعتراض عوامل آن مواجه می‌شد و اگر این زمان را تغییر نمی‌دادیم سالن خالی از مخاطب می‌بود.

در ادامه این نشست که با حضور کارگردان و  تهیه‌کننده و همچنین باران کوثری و امیرحسین فتحی بازیگران و مهرشاد ملکوتی صداگذار فیلم برگزار شد، امینی گفت: برایم جالب است که برای خیلی از فیلمسازان بزرگ ما شرایط می‌تواند تغییر کند و هر زمان بخواهند فیلمشان را به جشنواره بدهند و یا هر سئانسی می‌خواهند بگیرند. پس استفاده از آیین‌نامه در مواردی می‌تواند تغییر کند.

باران کوثری نیز در ادامه بیان کرد: در رفاقت و احترام من به خبرنگاران و منتقدان شکی نیست. حضور شما به‌اندازه ما مؤثر است. تنها جایی که من در این جشنواره حضور پیدا کردم جلسات مطبوعاتی بود. من هنوز فیلم‌هایم را روی پرده ندیده‌ام. پیش از جشنواره آن‌ها را دیدم تا در جشنواره این اتفاق نیفتد؛ زیرا دل و دماغ آن را نداشتم و دلیل آن هم کاملاً شخصی است.

سئانس دوم سالن‌های پردیس ملت به پخش بازی دربی اختصاص داشت که با استقبال بسیار زیاد اهالی رسانه مواجه شد. کری‌خوانی طرفداران دو تیم در میان اهالی رسانه نیز قابل توجه بود و فضای کاخ جشنواره را برای ساعاتی ورزشی کرد.

در ادامه این روز فیلم "مردن در آب مطهر" ساخته برادران محمودی پخش شد. برادران محمودی این بار نیز به موضوع مهاجرت در فیلمشان پرداخته‌اند و از زاویه‌ای دیگر به این موضوع نگاه کرده‌اند. علی شادمان، ندا جبرائیلی، متین حیدرنیا، صدف عسگری و سوگل خلیق، علیرضا آرا، امیررضا رنجبران، خیام وقار، پیمان مقدمی، مهتاب جعفری، فرید اسحاقی، فاطمه شکری، محیا رضایی، فاطمه میرزایی و علیرضا مهران بازیگران این فیلم هستند. "مردن در آب مطهر" قصه چند جوان مهاجر افغان را روایت می‌کند که قصد رفتن به اروپا را دارند.

نوید محمودی که در چند روز گذشته با نقدهای متفاوتی از سوی منتقدان مواجه شده بود، درباره نفی مهربانی مردم ایران در این فیلم و نقدهایی منفی که در روزهای اخیر مطرح شده بیان کرد: من در هشت سینما با مردم فیلم را تماشا کردم که نظری منفی را به من منتقل نکردند. ایرانی‌های فیلم من، دو قاچاقچی انسان هستند. در مهاجرت کسی شوخی ندارد و حتی اگر به زنی تعرض شود باز هم هدف رسیدن به مقصد و به نتیجه رسیدن مهاجرت است. قاچاقچی انسان، در همه جای دنیا بد است و در فیلم کسی که باید مثبت باشد مثبت است و کسی که باید منفی باشد منفی است.

علی شادمان، علیرضا آرا، ندا جبراییلی، سوگل خلیق و متین حیدری‌نیا به همراه برادران محمودی در این نشست حضور یافتند.

روز گذشته همچنین "خورشید" تازه‌ترین ساخته مجید مجیدی پس از چند روز حرف و حدیث، برای اولین بار در پردیس چارسو روی پرده رفت.