سرویس سینمایی هنرآنلاین: بهزاد نعلبندی کارگردان فیلم سینمایی "پرو" در گفت‌وگو با خبرنگار هنرآنلاین درباره این فیلم گفت: در ابتدا تصمیم داشتم فیلم کوتاهی درباره شخصیت رضا که در فیلم "پرو" است بسازم ولی بعد متوجه شدم جنس داستان به شکلی است که نه می‌توانم آن را تبدیل به فیلم کوتاه کنم و نه می‌توانم آن را به شکل یک فیلم سینمایی بسازم، به همین دلیل تصمیم گرفتم سه داستان را در کنار هم قرار دهم و فیلم را بسازم.

این کارگردان ادامه داد: نوشتن فیلمنامه حدود یک سال زمان برد و چون فیلم درباره یک روز از زندگی سه شخصیت به نام‌های رضا، مینو و سپیده است به همین دلیل با وسواس بیشتری فیلمنامه را نوشتم.

وی افزود: سخت‌ترین کار پیدا کردن بازیگر شخصیت رضا بود. پس از تست‌های فراوان با امیرجعفر کرمانی آشنا شدم. پیش‌تولید حدود سه ماه طول کشید و فیلمبرداری این فیلم را در 20 روز انجام دادیم. از همان ابتدا می‌دانستم که با توجه به پولی که دارم فیلم بسازم، به همین دلیل با برنامه‌ریزی پیش رفتم و لوکیشن‌ها را بیرون از خانه و در فضای شهر در نظر گرفتم.

کارگردان مستند-انیمیشن"کاغذپاره‌ها" تأکید کرد: توصیه من به کسانی که می‌خواهند اولین فیلم بلند خود را به‌طور مستقل بسازند این است که تایم تولید را به چند بخش تبدیل کنند زیرا با این کار با کمترین هزینه می‌توانند فیلم بلند خود را بسازند.

وی در ادامه درباره بازیگران فیلم گفت: برای من مهم این بود که جنس بازی که بازیگر خلق می‌کند به فیلم نزدیک باشد و با بازیگران بتوانند خودشان را با شرایط تولید هماهنگ کنند، درنتیجه از بازیگران زیادی تست گرفتم و درنهایت بازیگران را انتخاب کردم زیرا ساختن یک فیلم به‌تنهایی مدنظرم نبود و دوست داشتم بازیگران بتوانند تأثیرگذار باشند. مطمئن هستم فیلم "پرو" برای مخاطبان متفاوت خواهد بود.

کارگردان فیلم کوتاه "بازیگر نقش کوتاه" در پایان گفت: فیلم "پرو" یا "هر لباس داستانی دارد" داستان یک روز از زندگی سه شخصیت است که در نقاط مختلف تهران زندگی می‌کنند. آن‌ها برای تهیه‌ لباسی برای عروسی از خانه خارج می‌شوند، ولی بدون آن که بدانند بر زندگی هم تأثیر می‌گذارند و موجب تغییر مسیر زندگی یکدیگر می‌شوند. این فیلم از سال 1395 در نوبت اکران قرار دارد و به‌زودی در سینماهای هنر و تجربه اکران می‌شود.

عوامل فیلم "پرو" عبارتند از: نویسنده، تدوینگر، سرمایه‌گذار، کارگردان: بهزاد نعلبندی، بازیگران: امیر جعفر کرمانی، میترا ضیایی کیا، آیلار ریاضی، شیوا اردویی، فربد فرهنگ، علیرضا بهزادی‌پور و عباس امیری، فیلمبردار: سعید براتی، صدابردار: روح‌الله جعفر بیگلو، صداگذار: انسیه ملکی، دستیار کارگردان: لیلی خاتمی، مدیرتولید: مرتضی ابراهیمی، تهیه‌کننده: مهدی کوهیان، مدیر روابط عمومی: غزاله سعادتی.