سرویس سینمایی هنرآنلاین: کتابخانه‌های USC (دانشگاه کالیفرنیا جنوبی) یکشنبه صبح به‌وقت ایران در سی و دومین دوره جوایز سالانه اسکریپتر، بهترین اقتباس‌های ادبی در حوزه‌های سینما و تلویزیون در سال 2019 را انتخاب کرد. این مراسم در کتابخانه یادبود ادوارد آل. دوهینی جونیر در دانشگاه کالیفرنیا جنوبی در لس آنجلس برگزار شد.

فیلم سینمایی "زنان کوچک" و مجموعه تلویزیونی "فلیبگ"، برنده‌های جوایز اسکریپتر امسال هستند که برای تجلیل از نویسندگان و فیلمنامه‌نویسان اقتباس‌های سینمایی و تلویزیونی از یک کتاب در نظر گرفته شده است.

این جوایز نخستین بار در 1988 اعطاء شد و به فیلمنامه‌نویس همین‌طور نویسنده اثری که فیلم یا سریال با اقتباس از آن ساخته شده است، اهدا می‌شود.

به گزارش هالیوود ریپورتر، درام تاریخی "زنان کوچک" به نویسندگی و کارگردانی گرتا گرویگ ("لیدی برد") تازه‌ترین اقتباس سینمایی از رمان معروف لوییزا می الکات نویسنده آمریکایی است. داستان درباره چهار خواهر در آمریکای بعد از جنگ داخلی در دهه 1860 است.

"آب‌های تیره" (بر مبنای مطلبی در مجله نیویورک تایمز با عنوان "وکیلی که بدترین کابوس دوپونت شد" از ناتانیل ریچ)، "ایرلندی" (بر مبنای کتاب "شنیدم خانه‌ها را رنگ می‌زنی" نوشته چارلز برانت)، "جوجو خرگوش" (بر مبنای رمان "آسمان محبوس" نوشته کریستین لوننس) و "دو پاپ" (بر مبنای نمایشنامه "پاپ" نوشته آنتونی مکارتن)، دیگر فینالیست‌های این دوره جایزه اسکریپتر در بخش سینما بودند.

در بخش تلویزیون، "فلیبگ" نوشته فیبی والر-بریج که بر مبنای نمایشنامه‌ای‌ مونولوگ به همین نام از خودش نگارش شده است، جایزه اسکریپتر را از آن خود کرد. "فلیبگ" با بازی خود والر-بریج درباره زنی جوان ساکن لندن است که می‌کوشد با زندگی در این شهر و در عین حال، اتفاقی تلخ که اخیراً در زندگی‌اش روی داده است، کنار بیاید.

اپیزودهایی از سریال‌های "فاسی/وردون"، "کشتن ایو"، "باورنکردنی" و "نگهبانان" رقبای "فلیبگ" در این بخش بودند.

برندگان جوایز اسکریپتر را کمیته‌ای متشکل از اعضای انجمن نویسندگان آمریکا، فیلمنامه‌نویسان برنده یا نامزد جایزه اسکار، مدیران اجرایی صنعت سینما، مؤلفان، اعضای هیئت علمی دانشگاه و تعدادی از حامیان کتابخانه‌های دانشگاه کالیفرنیا جنوبی انتخاب می‌کنند. هوارد رادمن استاد دانشگاه کالیفرنیا جنوبی و رئیس سابق شاخه غرب انجمن نویسندگان آمریکا رئیس این کمیته است.

فینالیست‌های جوایز امسال از بین 61 اقتباس سینمایی و 58 اقتباس تلویزیونی انتخاب شدند.