به گزارش هنرآنلاین، مسعود نجفی مدیر روابط عمومی سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر در گفت‌وگو با حسین کلهر مجری برنامه تلویزیونی "سلام صبح بخیر" شبکه سه، درباره آخرین وضعیت بلیت‌فروشی جشنواره فجر توضیح داد: دیروز ساعت 12 سامانه بلیت‌فروشی جشنواره باز شد و در همان 11 دقیقه ابتدایی 80 هزار قطعه بلیت فروش رفت. ساعت 18 بود که با تأکید دبیر جشنواره بلیت‌ها شارژ شد و بخشی از بلیتی که به سازمان‌ها و ارگان‌ها اختصاص داده شده بود به مردم اختصاص پیدا کرد.

وی افزود: ساعت 2 شب که قبل از خروج از دفتر جشنواره از همکاران آمار گرفتم مشخص شد از 119 هزار بلیت 105 هزار بلیت فروش رفته و ظرفیت بخش زیادی از سینماها به‌ویژه سینماهای تهران به پایان رسیده و تعداد محدودی هنوز ظرفیت دارند. تا دو بهمن‌ماه سامانه فعال خواهد بود.

مدیر روابط عمومی جشنواره فیلم فجر در پاسخ به اینکه آیا سهم فروش بلیت‌ها بین جشنواره، تهیه‌کننده و سینمادار تقسیم می‌شود، توضیح داد: با تدبیری که سال گذشته آقای داروغه زاده دبیر جشنواره داشته سهم بلیت بین تهیه‌کننده و سینما تقسیم خواهد شد و جشنواره سهمی نخواهد بود. هزینه دی سی پی تا سال گذشته به عهده جشنواره بوده است اما از امسال به عهده تهیه‌کننده است.

نجفی در بخش دیگری از سخنانش اعلام کرد: در همه استان‌های کشور جشنواره برپا است و بلیت‌فروشی هر استان توسط ارشاد هر استان برنامه‌ریزی خواهد شد.

وی درباره دلیل انحصار خرید بلیت در یک اپلیکشن تأکید کرد: به هر حال این سامانه طی ایام سال هم بلیت‌فروشی سینماها را بر عهده دارد و با توجه به تعداد بالای مخاطبانی که در لحظات اول به اپلیکیشن ورود می‌کنند باید سامانه‌ای باشد که در طول سال امتحان خود را پس داده است. در دوره 35 با سامانه دیگری تجربه داشتیم که نزدیک به دو روز بلیت‌فروشی متوقف شد. بنابراین با توجه به سیل علاقه‌مندان باید سامانه‌ای باشد که از پس تقاضاها بربیاید و در دو سال گذشته مشکلی نداشته‌ایم.

وی در پاسخ به اینکه چرا لیست نهایی هیئت داوران اعلام نمی‌شود، گفت: ما با مدل جشنواره فیلم فجر هر ساله پیش رفته‌ایم و معمولاً در روزهای اول بهمن هیئت داوران معرفی می‌شوند. در چند روز آینده گزینه‌های مورد نظر نهایی و معرفی خواهد شد.

نجفی در پاسخ به اینکه آیا فیلم‌های "خورشید" و "روز صفر" به جشنواره می‌رسند، اظهار کرد: ان‌شاءالله دیده می‌شود. طی آخرین پیگیری‌ها جدول برنامه نمایش فیلم‌ها هم در سینماهای مردمی و هم در سینمای رسانه طبق برنامه‌ریزی جلو خواهد رفت.

وی درباره فیلم جواد نوروزبیگی هم گفت: بله ایشان فیلم آقای کیمیایی را داشتند که در جشنواره هست.

مدیر روابط عمومی جشنواره فیلم فجر همچنین اعلام کرد: امسال برای اولین بار چهار فیلمی که رده‌بندی سنی دارد در بلیت‌ها قید می‌شود و برای اولین بار علی‌رغم سال‌های گذشته که اسم گروه فیلم‌ها می‌خورد اسم خود فیلم و توصیه سنی در بلیت درج می‌شود.

نجفی در پایان دراین‌باره که آیا امکان افزایش ظرفیت بلیت‌ها وجود دارد، گفت: بعید می‌دانم چون ظرفیت کامل اختصاص پیدا کرده است.