به گزارش هنرآنلاین، در پی وقوع سیل در سیستان و بلوچستان و نیاز هم‌وطنان به امدادرسانی و کمک‌های مردمی، شورای سیاست‌گذاری نخستین جشنواره فرهنگی هنری مهر مادر تصمیم گرفت آئین اختتامیه این جشنواره را لغو و مصوب کرد کلیه هزینه‌های این مراسم به مناطق سیل‌زده اهدا شود.

این جشنواره پیرامون موضوعات: روز مادر، مادران شهدا و ایثارگران، مهر مادر در تربیت فرزندان، ایثار و ازخودگذشتگی مادران، حضرت زهرا (س) الگوی مادران، نقش شیر مادر در تغذیه نوزادان، مهر مادر از گذشته، حال و آینده، تأثیر مهر مادر در خانواده و اجتماع، مهر مادر در فرهنگ، آداب و رسوم، نقش، مادربزرگ در تحکیم و انسجام خانواده و ... طراحی شده که در نخستین دوره با استقبال گسترده جامعه هنری و سینمایی کشور مواجه شد و بالغ بر 9 هزار و 800 اثر به بخش‌های مختلف این رویداد فرهنگی و هنری ارسال شده است.

 با عنایت به لغو مراسم اختتامیه که قرار بود 26 بهمن‌ماه هم‌زمان با روز ولادت حضرت فاطمه (س) برگزار شود و تخصیص هزینه‌های این جشن به هم‌وطنان سیل‌زده، نحوه اهدای جوایز برگزیدگان متعاقباً اعلام خواهد شد.

 در پی وقوع سیل و آب‌گرفتگی در استان سیستان و بلوچستان و شدت‌ یافتن طغیان رودخانه‌های فصلی که باعث زیرآب رفتن بسیاری از شهرستان‌های استان به‌خصوص در جنوب سیستان و بلوچستان شده است، بسیاری از هم‌وطنان ناچار به خروج از منازل مسکونی خود و زندگی در اردوگاه‌های اسکان اضطراری شده‌اند.