به گزارش هنرآنلاین به نقل از  مهر، رادیو انقلاب شنبه ۲۸ دی‌ماه در ساختمان شهدای رادیو با حضور حمید شاه‌آبادی معاون صدای سازمان صداوسیما و مقامات لشکری و کشوری راه‌اندازی شد.

حسن ملاصالحی مدیر رادیو انقلاب در ابتدای این مراسم تصریح کرد: محور اصلی که در رادیو انقلاب در دستور کار قرار دارد بیانیه گام دوم انقلاب و موضوعاتی مثل پیشرفت حوزه‌های علم و فناوری، بررسی و تبیین تاریخ انقلاب و حوزه‌های کسب و کار با محور جوانان است. برنامه‌ریزی محتوایی ما در ۶ بخش است که به‌صورت ۲۴ ساعته برنامه‌ها را روی آنتن می‌بریم.

وی ادامه داد: سبک زندگی، جوانان پیشرفت‌های ورزشی، کشاورزی، خدمات و فنی مهندسی و فضای مجازی از دیگر حوزه‌ها هستند که در این رادیو به آن‌ها خواهیم پرداخت.

در ادامه حمید شاه‌آبادی معاون صدای رسانه ملی درباره شروع دوباره رادیو انقلاب بعد از یک سال عنوان کرد: در دو هفته اخیر اتفاقات بسیار مهم، ناگوار و بعضاً ناخوشایند و از سوی دیگر افتخارآفرین را شاهد بودیم و انقلاب امروز سرمایه عظیمی را به رخ کشید.

وی اضافه کرد: عظمت "انقلاب" و "راه طی شده" دو محوری بود که رهبر انقلاب در بیانیه گام دوم به آن‌ها اشاره کردند و ما درباره این دو محور حرف‌های زیادی داریم که برای مردم بیان کنیم. عظمت راه طی شده و همه فراز و فرودهایی که در این ۴۱ سال رخ داد امروز جلوی چشم ماست و می‌توان آن را تحلیل کرد.

شاه‌آبادی اظهار کرد: امروز می‌توانیم با قیاس بگوییم بعد از چهار دهه کجا ایستاده‌ایم. ما می‌بینیم در دنیا هجمه‌ای در مقابل انقلاب وجود دارد و مردم ما را در قبال این هجمه‌ها پشتیبانی می‌کنند.

وی عنوان کرد: کار رادیو و رسانه این است که داشته‌های ملت را تبیین کند. رادیوهای مناسبتی هر یک نقش خود را به‌درستی ایفا کردند اما رادیو انقلاب وظیفه دارد در مقابل همه هجمه‌ها بایستد و سواد مخاطب را پاسخ گوید.

معاون صدا یادآور شد: دستاوردهای انقلاب از نگاه هر یک از آحاد مردم می‌تواند متفاوت باشد. اگر رادیو انقلاب می‌خواهد بیانگر اتحاد ملی و صدای انقلاب باشد باید همه دستاوردهای سیاسی اجتماعی و همه قله‌هایی را که کشور بر آن ایستاده است بیان کند.

 

وی تصریح کرد: این رادیو ایجاد شده است تا از منظرهای گوناگون به دستاوردهای انقلاب بپردازد. امیدواریم امسال هم ارتباط خوبی با مردم برقرار شود دیدگاه‌های مختلف ارائه و فضای انقلاب را در اذهان زنده کند. سال گذشته دشمنان می‌گفتند ایران چهل و سومین سال انقلاب را جشن نمی‌گیرد اما به همت مردم دیدیم آنچه را که می‌خواستند اتفاق نیفتاد.

در بخش دیگر این مراسم سردار علی فدوی نیز در سخنانی تصریح کرد: مستکبرین درست یک روز بعد از پیروزی انقلاب دعوا و جنگ را به‌طور کامل با انقلاب شروع کردند و هرروز هم با تکنولوژی‌های جدید این جنگ را ادامه داده‌اند. با این حال ما امروز از سال قبل و سال‌های قبل بسیار قدرتمندتر شده‌ایم، ما هرروز سربلندتر و امریکا هرروز شکست‌خورده‌تر می‌شود.

وی افزود: رئیس‌جمهور آمریکا رسماً اعلام کرد که ۵۲ نقطه را می‌زند اما جرات نکرد حتی یک نقطه را هم بزند. اگر آمریکایی‌ها غلطی می‌کردند و یک نقطه ما را می‌زدند ۱۰ نقطه آن‌ها را می‌زدیم.

سردار فدوی با اشاره به شهادت سردار سلیمانی اظهار کرد: ما در سپاه، عزیز و برادری را که قریب ۴۰ سال است او را می‌شناختیم از دست دادیم.

وی با خطاب قرار دادن رسانه‌ها در حوزه‌های مختلف عنوان کرد: مسلماً رسانه‌ها که شما متخصص آن هستید می‌توانند در همه زمینه‌ها کمک‌کننده باشد، شبکه‌های رادیویی هم که به مناسبت‌های مختلف کار می‌کنند مخاطبان زیادی دارد.

سردار فدوی در پایان درباره راه‌اندازی رادیو انقلاب نیز گفت: افراد زیادی هستند که علاقه‌مند هستند خاطرات و اتفاقات آن زمان را از رادیو انقلاب بشنوند و این شبکه رادیو مخاطب زیادی خواهد داشت.

رادیو انقلاب با پشتیبانی شبکه رادیویی جوان و مسئولیت حسن ملاصالحی که هم‌اکنون مدیر گروه اجتماعی رادیو جوان است تا ۲۳ بهمن ۱۳۹۸ از طریق موج FM ردیف ۹۵.۵ مگاهرتز، گیرنده‌های دیجیتال تلویزیونی و با نرم‌افزار تلفن همراه ایرانصدا قابل دریافت خواهد بود.