سرویس سینمایی هنرآنلاین: سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر در حالی برگزار می‌شود که در دو بخش سودای سیمرغ و نگاه نو درمجموع 32 فیلم به نمایش در خواهد آمد.

در این گزارش نگاهی داریم به پرکارترین بازیگران زن و مرد سینمای ایران که قرار است در شب اختتامیه سیمرغ‌ها را از آن خود کنند.

فیلم دوزیست

جواد عزتی در نمایی از فیلم "دوزیست"

جواد عزتی که سال گذشته با دو فیلم در جشنواره سی و هفتم حضور یافت، امسال با پنج فیلم در صدر این جدول قرار گرفته است. او در فیلم‌های "آتابای"به کارگردانی نیکی کریمی، "خورشید" مجید مجیدی، "دوزیست" برزو نیک نژاد، "شنای پروانه" محمد کارت و "مغز استخوان" به کارگردانی حمیدرضا قربانی صدرنشین است. این در حالی است که عزتی در اغلب این آثار در نقش‌های اجتماعی متفاوت حضور یافته است.

اما هادی حجازی‌فر پس از عزتی با اختلاف سه فیلم در جایگاه بعدی قرار دارد. او امسال با دو فیلم "آتابای" به کارگردانی نیکی کریمی که در آن علاوه بر بازی وظیفه نگارش فیلمنامه را نیز بر عهده داشت و همچنین فیلم "دوزیست" به کارگردانی حمیدرضا قربانی به ایفای نقش پرداخته که اتفاقاً در هر دو اثر با جواد عزتی همبازی است.

فیلم خوب بد جلف ارتش سری

پژمان جمشیدی در نمایی از فیلم"خوب،بد،جلف، ارتش سری"

پژمان جمشیدی دیگر بازیگری است که امسال در لیست دو فیلمی‌ها قرار گرفته است. او با دو فیلم "خوب، بد، جلف، ارتش سری" به کارگردانی پیمان قاسم‌خانی و همچنین "دوزیست" به کارگردانی حمیدرضا قربانی به ایفای نقش پرداخته است.

بابک حمیدیان نیز دو فیلم دارد. او در "روز بلوا" به کارگردانی بهروز شعیبی در نقش یک روحانی ظاهر شده است و در فیلم "مغز استخوان" نیز بازی کرده است.

فیلم مردن در آب مطهر

علی شادمان در نمایی از فیلم"مردن در آب مطهر"

علی شادمان بازیگر جوان که با فیلم "میم مثل مادر" به سینما معرفی شد و پس از آن در آثار مختلف سینمایی، تلویزیونی و حتی تئاتری درخشید، در جشنواره سی و هشتم با دو فیلم " شنای پروانه" به کارگردانی محمد کارت و "مردن در آب مطهر" به کارگردانی نوید محمودی حضور خواهد داشت.

در میان بانوان، امسال چهار بازیگر با دو فیلم داریم. طناز طباطبایی که پیش از این نامزد دریافت جایزه سیمرغ بلورین شد، اما تاکنون موفق به دریافت این جایزه نشده است، با دو فیلم "خورشید" به کارگردانی مجید مجیدی و "شنای پروانه" محمد کارت در جشنواره سی و هشتم حضور دارد.

لیلا زارع دیگر بازیگر زنی است که با دو فیلم "خون شد" به کارگردانی مسعود کیمیایی و "روز بلوا" به کارگردانی بهروز شعیبی حضور خواهد داشت.

ستاره پسیانی نیز دو فیلم "دوزیست" به کارگردانی برزو نیک نژاد و "من می‌ترسم" به کارگردانی بهنام بهزادی را در جشنواره دارد.

فیلم سه کام حبس

پریناز ایزدیار در فیلم "سه کام حبس"

پریناز ایزدیار که برای فیلم "ابد و یک روز" در سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول زن را از آن خود کرد، امسال با دو فیلم "سه کام حبس" به کارگردانی سامان سالور و "مغز استخوان" به کارگردانی حمیدرضا قربانی به جشنواره فیلم فجر می‌آید.