به گزارش هنرآنلاین به نقل از مشاور رسانه‌ای پروژه، فیلم سینمایی "دیاپازون" به کارگردانی حامد تهرانی و نویسندگی حسین تهرانی و تهیه‌کنندگی علیرضا شجاع‌نوری در ادامه حضور جهانی خود، این بار در بخش بین‌الملل جشنواره فیلم‌های مستقل کلکته در کشور هندوستان حضور خواهد داشت و از ۵ تا ۱۱ ژانویه برابر با ۱۵ تا ۲۱ دی ماه با دیگر آثار حاضر در این رویداد به رقابت خواهد پرداخت.

این جشنواره توجه ویژه‌ای به فیلمسازان جوان و مستقل در عرصه سینما دارد.

"دیاپازون" که هنوز به اکران عمومی نرسیده است، در ماه‌های گذشته در جشنواره‌های جهانی از جمله ‌"Black Movie" در سوئیس، جشنواره بوسان کره‌جنوبی و همچنین جشنواره بین‌المللی "توفی‌فست" لهستان حضور داشته است.

فیلمنامه "دیاپازون" را حسین تهرانی با رویکردی اجتماعی و خانوادگی به نگارش درآورده و حضور بازیگران جوان تئاتر در کنار چهره‌های سینمایی در این اثر، یکی از نکات قابل توجه آن محسوب می‌شود.

در این فیلم ژاله صامتی، بهنوش بختیاری، علیرضا استادی، مهدی حسینی‌نیا، حسین تهرانی، ایلیا کیوان، معصومه رحمانی، بابک نوری و با معرفی علیرضا ساوه درودی، مهرنوش حاجی‌خانی، شادی گنجی، مهران آتش‌زای، مهسا اکبری، سارا سرابی، غزال غلامی، یکتا طبیبی به ایفای نقش پرداخته‌اند.

پخش کننده جهانی این فیلم موسسه بین‌المللی هنر هفتم با مدیریت علیرضا شاهرخی است.