سرویس سینمایی هنرآنلاین: محمدرضا دلپاک صداگذار و مدرس سینمای ایران پس از تماشای فیلم "زغال" ساخته اسماعیل منصف که این روزها در گروه "هنر و تجربه" روی پرده است درباره این اثر گفت: به نظر من در مقابل این فیلم‌ها باید سکوت کرد زیرا این فیلم‌ها حرف‌های بسیاری برای گفتن دارند. زنده یاد عباس کیارستمی همیشه می‌گفت موسیقی حس کردنی و فهمیدنی است که به نظر من فیلم‌هایی مانند "زغال" واقعا حس کردنی هستند.

این صداگذار سینما اضافه کرد: من واقعا این فیلم را حس کردم و گرفتار فهمیدن آن نبودم. این فیلم من را به عنوان یک تماشاگر غرق خودش کرد و واقعا زیبا بود و در عمق جان نفوذ می‌کرد.

وی با اشاره به اینکه مدت‌ها بود فیلم خوب ندیده بود، تاکید کرد: این فیلم من را خوشحال کرد زیرا بعد از مدت‌ها یک فیلم خوب دیدم و به اسماعیل منصف تبریک می‌گویم زیرا فیلم بسیار تاثیرگذاری بود. همچنین من در این فیلم اصلا بازی ندیدم بلکه هر چه دیدم زندگی بود.

دلپاک خاطرنشان کرد: به نظر من نمی‌شود درباره فیلم "زغال" صحبت کرد بلکه باید آن را حس کرد. مردم باید این فیلم را ببینند، در بازار آشفته سینما، این فیلم راستگو بود و حیف است که دیده نشود.

وی در پایان گفت: مردم باید ببینند سرنوشت یک انسان چگونه تغییر می‌کند و من مطمئن هستم این فیلم روی مخاطبان تاثیر می‌گذارد.