سرویس سینمایی هنرآنلاین: جواد نوروزبیگی امسال در مقام تهیه‌کننده سه فیلم "خون شد" به کارگردانی مسعود کیمیایی، "عنکبوت" به کارگردانی ابراهیم ایرج زاد و "کشتارگاه" عباس امینی را برای حضور در سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر آماده نمایش دارد.

او در گفت‌وگو با خبرنگار هنرآنلاین درباره وضعیت هر سه فیلم خود بیان کرد: فیلم "خون شد" به کارگردانی مسعود کیمیایی این روزها در مرحله تدوین قرار دارد که تا اواخر هفته آینده به پایان می‌رسد. بلافاصله پس از آن اسحاق خانزادی کار صداگذاری فیلم را آغاز خواهد کرد و ستار اورکی موسیقی فیلم را می‌سازد.

نوروزبیگی ادامه داد: "عنکبوت" ابراهیم ایرج‌زاد نیز این روزها در مرحله تدوین قرار دارد و پس از آن علی علوی صداگذاری و حامد ثابت نیز موسیقی فیلم را کار می‌کنند. "کشتارگاه" به کارگردانی عباس امینی نیز در مرحله فیلمبرداری است و تدوین همزمان آن نیز توسط نجفی در حال انجام است.

این تهیه‌کننده در ادامه درباره همکاری با سرمایه‌گذاران بخش خصوصی و حضور آن‌ها در سینما بیان کرد: قاعدتاً حضور سرمایه‌گذاران بخش خصوصی در سینما بسیار تأثیرگذار است، چرا که سینمایی که عملاً دولت به معنای سازمان سینمایی مدنظر ماست خیلی نمی‌تواند حمایت‌های لازم را از آثار داشته باشد و بسیار مشارکت اندکی در تولید آثار دارد. بنابراین حضور سرمایه‌گذاران بخش خصوصی بسیار خوب است. حدود 80 تا 90 درصد تولیدات سینمای امسال بر عهده بخش خصوصی بود و امیدواریم بتوانیم با یک سازمان‌دهی درست این سرمایه‌گذاران را به حضور در سینما دل خوش کنیم تا بمانند و سینما به صنعت نزدیک‌تر شود. متأسفانه اتهاماتی که این روزها به این دوستان زده می‌شود آن‌ها را مأیوس کرده است که باعث می‌شود از سینما دور شوند.

وی همچنین در پاسخ به این سؤال که آیا سینمای اجتماعی در رقابت با سینمای کمدی می‌تواند سال پرفروغی داشته باشد، گفت: با نگاهی به آمار فروش متوجه می‌شویم که امسال نیز سال سینمای اجتماعی بود و فکر می‌کنم سینمای اجتماعی بار دیگر جایگاه خودش را در میان مخاطبان یافته است. ضمن این که آثار سال آینده نیز به همین شکل است و مخاطب نیاز به سینمای اجتماعی را درک کرده است.