به گزارش هنرآنلاین، ویفا آنجاونکمین داور آلمانی بخش دانش‌آموزان و فرهنگیان فیلمساز چهل و نهمین جشنواره بین‌المللی فیلم رشد در گفت‌وگو با خبرنگار ستاد خبری جشنواره فیلم رشد درباره سابقه حضورش در این جشنواره گفت: اولین باری نیست که در تهران حضور دارم اما اولین باری است که در جشنواره رشد شرکت کرده‌ام، اقامتم این چند روز در ایران بسیار فوق العاده و همراه خاطره‌های خوب بود.

آنجاونکمین با بیان اینکه در آینده این جشنواره فراگیر و تأثیر گذارتر خواهد شد گفت: جشنواره فیلم رشد تجربه بسیار مثبتی برای جوانان خواهد بود و نسل آینده فیلم‌سازان را تربیت خواهد کرد. در ایران فیلمسازان جوان و آتیه‌داری وجود دارد که استعدادشان باید به تمام جهان نشان داده شود.

وی افزود: اگر فیلمسازان جوان ایرانی فرصت این را داشته باشند که استعداشان را همانطور که خودشان می‌خواهند نشان بدهند در آینده‌ای نه چندان دور شاهد فیلم‌های فوق العاده‌ای خواهیم بود.

داور بخش دانش‌آموزان و فرهنگیان فیلمساز چهل و نهمین جشنواره بین المللی فیلم رشد درباره ارتباط کشور ایران و عراق عنوان کرد: در حال حاضر ارتباط بسیار قوی بین آلمان و ایران برقرار است. جشنواره‌های مشهور زیادی در کشور آلمان برگزار می‌شود که فیلمسازان ایرانی در آن شرکت می‌کنند.

وی ادامه داد: بعضی از فیلمسازان ایرانی که در جشنواره‌های آلمانی شرکت می‌کنند سطح کاری بالایی دارند، خصوصا در زمینه ساخت انیمیشن. طی چند روز گذشته انیمیشن‌های جذابی از فیلمسازان جوان ایرانی تماشا کردم و در این مدت به آینده ساخت انیمیشن در ایران امیدوار شدم.

 

بکر بلبل: فرهنگسازی از طریق سینما جریان‌ساز است

بکر بلبل داور بخش مسابقه مستند چهل و نهمین جشنواره بین‌المللی فیلم رشد نیز گفت: از آموزش و پرورش ایران برای برگزاری چنین جشنواره‌ای تشکر می‌کنم زیرا فرهنگ‌سازی از طریق فیلم و سینما جریان‌ساز است.

بکر بلبل در گفت‌وگو با خبرنگار ستاد خبری جشنواره فیلم رشد درباره سابقه حضورش در این جشنواره گفت: امسال اولین باری است که به عنوان داور در این جشنواره حضور دارم اما سال گذشته با یک فیلم در جشنواره رشد شرکت کردم.

وی ادامه داد: سال گذشته زمانی که اسم این جشنواره را شنیدم و متوجه شدم که چهل و هشتمین دوره آن درحال برگزاری است قدمت این جشنواره برایم جای تعجب و سوال داشت.

داور چهل و نهمین جشنواره فیلم رشد تأکید کرد: مدرک تحصیلی‌ام در ترکیه مهندسی کامپیوتر است و هیچ زمینه‌ای برای فعالیت در حوزه سینمای کودک وجود ندارد، کسانی که به این رشته علاقه دارند باید به سختی یا به صورت خصوصی آن را دنبال کنند.

وی ادامه داد: جشنواره‌ای برای این سینمای پر مخاطب برگزار نمی‌شود اما جشنواره‌های فیلم مخصوص بزرگسالان هرسال برگزار می‌شوند و از آن‌ها استقبال خوبی می‌شود.

بلبل ضمن تشکر از آموزش و پرورش ایران تصریح کرد: از آموزش و پرورش ایران تشکر می‌کنم که چنین جشنواره‌ای را برای کودکان و نوجوانان با جدیت برگزار می‌کنند و آن‌ها را با سینما و فیلمسازی آشنا می‌کنند. تربیت و آموزش کودکان از طریق سینما بسیار تاثیرگذار است، به طوری که می‌گویند فرهنگ سازی از طریق فیلم و تئاتر جریان ساز است.