به گزارش هنرآنلاین، از صبح شنبه بیش از سیصد پردیس سینمایی، آمفی تئاتر و سالن‌های نمایش استان تهران پذیرای دانش آموزان پایه‌های مختلف تحصیلی و فرهنگیان و اولیا و کارشناسان آموزشی در سئانس‌های مخصوص به خود خواهند بود.

به گزارش دبیرخانه جشنواره فیلم رشد ظهر امروز چهارشنبه بازدید و کنترل فنی تمام مراکز نمایش فیلم‌های جشنواره در مدارس و سالن‌های وابسته به ادارات آموزش و پرورش و پردیس‌های سینمایی پایان یافت و تبلیغات محیطی این رویداد نیز در مراکز آموزشی موردنظر به انجام رسید.

ناصر باکیده مدیراجرایی و مشاوردبیر جشنواره با اشاره به گستردگی این رویداد در سه حوزه استانی، ملی و بین‌المللی، از همکاری تنگاتنگ معاونت پرورشی و فرهنگی وزارتخانه و ادارات کل آموزش و پرورش شهرهای استان تهران برای پوشش چندصدهزارنفری دانش آموزان تشکر کرد و تاکید کرد بدون همکاری همدلانه مسئولان این نهادها، امکان برگزاری جشنواره رشد با این وسعت و کیفیت در استان پرجمعیت تهران مقدور نمی‌شد.

همچنین دکتر مصطفی حسن‌نژاد مسئول ارتباطات جشنواره با نهادهای آموزشی خارج کشور از استقبال سرپرستی‌های مدارس فارسی زبان خارج کشور به حضور در جشنواره چهل و نهم رشد خبر داد و اشاره کرد که با انتشار خبر نمایش فیلم‌های جشنواره رشد در 12 مدرسه خارج کشور (‌در نشست خبری جشنواره) بیش از 40 مدرسه دیگر نیز در اروپا، آسیا و اقیانوسیه خواهان حضور در این رویداد شدند.

در پایان، وحید گلستان دبیر جشنواره بین المللی فیلم رشد از حضور کلیه داوران خارجی تا ظهر فردا در تهران خبر داد و گفت جلسه معارفه داوران ایرانی و خارجی و اعضای کمیته‌های اجرایی جشنواره، عصر پنجشنبه طی مهمانی شامی در اقامتگاه داوران برگزار خواهد شد.

چهل و نهمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های علمی آموزشی و تربیتی رشد از 24 آبان تا 1 آذر در استان تهران، و از 2 آذر تا 18 اردیبهشت 1399 در بقیه استان‌های کشور برگزار می‌شود.