به گزارش هنرآنلاین، حسین انتظامی رئیس سازمان سینمایی ایران و پاول استپانف معاون وزیر فرهنگ روسیه در موزه سینمای ایران دیدار کردند.

در این دیدار‌ پاول استپانف معاون وزیر فرهنگ فدراسیون روسیه به همراه مدیر برنامه روزهای فرهنگی روسیه در ایران، رایزن فرهنگی روسیه در ایران، رئیس بنیاد همکاری‌های فرهنگی برون‌مرزی روسیه، و دکتر هاشمی معاون فرهنگی و محمدعلی کیانی مدیرکل امور ایرانیان خارج از کشور حضور داشتند.

پاول استپانف معاون وزیر فرهنگ فدراسیون روسیه با ابراز خرسندی خود از این دیدار گفت: با وجودی که برنامه‌های مهمی در روسیه داشتم، ترجیح دادم آن‌ها را لغو کرده و به ایران بیایم، چرا که همکاری‌های فرهنگی با ایران برای ما از اهمیت فوق‌العاده‌ای برخوردار است.

وی با اشاره به برنامه‌هایی که برای سال 2020 در دیدار با رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی هماهنگ کرده بود، افزود: این برنامه‌ها شامل برگزاری هفته فیلم ایران در روسیه، اجرای یک تئاتر عروسکی با همکاری تالار رودکی، و همکاری هنرمندان موسیقی روسیه با ارکستر سمفونیک تهران برای خلق آثاری فاخر است.

 وی همچنین به تمایل روسیه برای دعوت از هنرمندان ایرانی در همایش بین‌المللی فرهنگ سبز در سن‌پترزبورگ، در سال 2020، اشاره کرده و بر لزوم و اهمیت برگزاری هفته فرهنگی ایران در روسیه در سال 2021 تأکید کرد.

حسین انتظامی رئیس سازمان امور سینمایی نیز ضمن خوشامدگویی با اشاره به تأکید و دستور عمومی حسن روحانی ریاست جمهوری اسلامی ایران بر توسعه و تعمیق همکاری‌ها در حوزه‌های مختلف ازجمله فرهنگی، از آمادگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای گسترش همکاری‌های فرهنگی با روسیه صحبت کرد و از تمامی پیشنهاد‌های طرف روسی استقبال کرد.

 وی به‌ویژه بر لزوم برگزاری هفته‌های فرهنگی در دو کشور و توسعه مبادلات آموزشی میان دو طرف تأکید کرد.

همچنین از آمادگی و تمایل ایران برای انجام پروژه‌های مشترک سینمایی در چارچوب تهیه و تشکیل پلت فورمی مشترک برای انجام اقدامات و تمهیدات لازم برای این کار، صحبت کرد.

حسین انتظامی در این دیدار از طرح تأسیس بنیاد همکاری‌‌های فرهنگی خزر نیز سخن گفت و این طرح را زمینه خوبی برای همکاری‌های گسترده و مشترک با روسیه معرفی کرد.

در این دیدار روح‌الله حسینی، مدیرکل دفتر جشنواره‌ها و همکاری‌های بین‌الملل و رائد فریدزاده دبیر شورای بین‌الملل نیز حضور داشتند.