سرویس سینمایی هنرآنلاین: روز چهارشنبه سینماها به دلیل سالروز شهادت امام حسن عسگری(ع) تا ساعت 17 تعطیل هستند، اما از این ساعت به بعد شش فیلم جدید به گردونه اکران افزوده می‌شوند که از این میان سه فیلم به سینمای کودک و نوجوان اختصاص دارد.

فیلم مطرب

"مطرب"

تازه‌ترین اثر مصطفی کیایی در مقام کارگردان است که قرار بود هفته گذشته به روی پرده برود، اما به دلیل مسائل فنی اکران فیلم به تعویق افتاد و حالا قرار است از امروز به روی پرده سینماها برود. پرویز پرستویی، محسن کیایی، الناز شاکردوست، مهران احمدی، حسین امیدی، امین مقدم بازیگران این فیلم هستند که حال وهوایی در دهه 60 دارد.

فیلم چشم و گوش بسته

"چشم و گوش بسته"

ساخته فرزاد موتمن درباره مردی است که  توسط یک زن تبهکار کشته می‌شود و دو غریبه را به جرم قتل بازداشت می‌کنند. یکی صحنه قتل را ندیده چون نابیناست، آن یکی هم فقط صحنه را دیده چون ناشنواست! آنها یک صبح تا غروب فرصت دارند که از این مهلکه جان سالم به در ببرند ... امین حیایی، بهرام افشاری، آناهیتا درگاهی، مسعود کرامتی، لیندا کیانی، محمدرضا صولتی و مانی حقیقی، با حضور پوریا پورسرخ بازیگران این فیلم هستند.

سمفونی نهم

"سمفونی نهم"

محمدرضا هنرمند پس از سال‌ها با فیلم "سمفونی نهم" به سینماها باز می‌گردد. این فیلم که در سی و هفتمین دوره جشنواره فیلم فجر حضور داشت داستانی را روایت می‌کند که از دوره هخامنشیان آغاز شده و تا به امروز ادامه می‌یابد. درواقع داستان مرگ و عشق دربانی هستند که در اصل قهرمان زن فیلم را به بهشت می‌برند. حمید فرخ‌نژاد، ساره بیات، محمدرضا فروتن، مهرداد صدیقیان، علیرضا کمانی، هدی زین‌العابدین، پژمان بازغی بازیگران این فیلم هستند.

فیلم پرواز در منطقه ممنوع

"منطقه پرواز ممنوع"

امیرداسارگر این فیلم را کارگردانی کرده است و در سی و دومین جشنواره بین‌المللی فیلم کودک و نوجوان به نمایش درآمد. فیلم روایتگر داستان ۳ نوجوان است که در حین آماده‌ شدن برای مسابقه ساخت پهپاد، با پیدا شدن یک یوزپلنگ در حوالی محل زندگیشان، وارد مسائل و درگیری‌های مختلف و مهیجی می‌شوند. هادی حجازی فر، محمد فیلی، متین‌پاکزاد، متین کرمانی، علیرضا اکبری، علی ذکریایی، زین العابدین تقی پور و بهار نوحیان به ایفای نقش می‌پردازند.

تورنا2

"تورنا 2"

سیدجواد هاشمی که پیش از این فیلم‌"آهوی پیشونی سفید" را روانه سینماها کرده بود، این روزها "تورنا 2" را روانه سینماها کرده است. این فیلم داستان پروفسوری را روایت می‌کند که موفق به ساخت یک رستوران شده است. رستورانی که در نهایت به یک سفینه تبدیل می‌شود. حال با ورود چهار نوجوان به قصه و با شیطنت آنان، این سفینه مقداری زودتر از موعد به پرواز درمی‌آید. سفینه در نهایت به فضا رفته و در یک سرزمین ناشناخته فرود می‌آید. اکبر عبدی، کامران تفتی، بهنوش بختیاری، الناز حبیبی، ارسلان قاسمی، عباس جمشیدی، وحید نفر، امیر رونقی، راستین عزیزپور، امیررضا احمدی، محمدمهدی ایرانی و نگار نافذ در این فیلم به ایفای نقش پرداخته‌اند.

انیمیشن بنیامین

"بنیامین"

محسن عنایتی کارگردان این انیمیشن است که در سی و دومین جشنواره فیلم کودک و نوجوان به نمایش درآمد و مورد توجه بسیاری از مخاطبان واقع شد. قصه این فیلم درباره خرابکاری‌ آشر، دوست بامزه اما دست و پا چلفتی بنیامین است که  باعث اسارت مادر بنیامین توسط سربازان پادشاه می‌شود. بنیامین تصمیم می‌گیرد برای نجات مادرش به سفری پرخطر برود و این سرآغازی است برای ماجراهای پرفراز و نشیب بنیامین و آشر. چنگیز جلیلوند، ناصر طهماسب، اکبر منانی، سعید مظفری و مریم شیرزاد گویندگان این انیمیشن ایرانی هستند.