سرویس سینمایی هنرآنلاین: در هفته گذشته سینماها روزهای کم کاری را پشت سر گذاشتند و متناسب با حال و هوای آخرین روزهای ماه صفر تعطیل بودند، اما در همین چند روز آخر نیز فیلم‌های اجتماعی مخاطبان خود را داشتند، هرچند در این میان فیلم "خانه پدری" ساخته کیانوش عیاری که از چهارشنبه اول آبان روی پرده رفته بود، در حالی که در چند روز 452 میلیون تومان فروش داشت، به دستور دادسرای رسانه بار دیگر توقیف شد و از پرده سینماها پایین کشیده شد.

فیلم سینمایی "هزارتو" با نام قبلی"لابیرنت" به کارگردانی امیرحسین ترابی در مدت 9 روز 915 میلیون و 643 هزار تومان فروش داشته است. در این فیلم شهاب حسینی، ساره بیات، غزاله نظر، پژمان جمشیدی، فریبا جدیکار، علیرضا ثانی‌فر، مریم معصومی، شیرین یزدان بخش، مهسا باقری به ایفای نقش می‌پردازند.

"مسخره‌باز" اولین فیلم بلند سینمایی همایون غنی‌زاده از چهارشنبه 25 مهر تا جمعه دو میلیارد و 151 میلیون تومان فروش را پشت سر گذاشت. هدیه تهرانی، فرهاد اصلانی، صابر ابر، بابک حمیدیان و علی نصیریان در این فیلم بازی می‌کنند.

"ماجرای نیمروز: رد خون" ساخته محمدحسین مهدویان در 37 روز چهار میلیارد و 425 میلیون و 697 هزار تومان فروخت. ادامه فیلم "ماجرای نیمروز" به موضوع عباس زری‌باف با بازی حسین مهری می‌پردازد که پس از مشخص شدن نفوذش در دستگاه‌های امنیتی، از کشور می‌گریزد. جواد عزتی، هادی حجازی‌فر، محسن کیایی، بهنوش طباطبایی، هستی مهدوی، مهدی زمین‌پرداز، محمد عسگری، امیراحمد قزوینی، امیرحسین هاشمی و حسین فلاح دیگر بازیگران "ماجرای نیمروز 2" هستند.

فیلم سینمایی "درخونگاه " به کارگردانی سیاوش اسعدی نیز در 30 روز توانست یک میلیارد و 48 میلیون و 92 هزار تومان فروش داشته باشد. فیلم درباره قصه جوانی است که برای تأمین معاش زندگی به ژاپن می‌رود و سال‌ها در آنجا با سختی کار می‌کند و پول زندگی خانواده‌اش را تأمین می‌کند، اما وقتی برمی‌گردد... در این فیلم امین حیایى، ژاله صامتى، مهراوه شریفی‌نیا، نادر فلاح، محمود جعفرى، منصور شهبازى، افشین سنگ چاپ، فاطمه مرتاضى و پانته‌آ پناهى به ایفای نقش می‌پردازند.

"سال دوم دانشکده من" به کارگردانی رسول صدرعاملی در 30 روز 769 میلیون و 736 هزار تومان فروخت. قصه این فیلم درباره دو دختر جوان است که به اردویی دانشجویی می‌روند، اما در این میان اتفاقاتی پیش می‌آید که پیش برنده این قصه است. در این فیلم سینمایی علی مصفا، پدرام شریفی، بابک حمیدیان، ویشکا آسایش، شقایق فراهانی، نیلوفر خوش‌خلق، علی استادی، مریم بوبانی، شیوا خسرو مهر و با هنرمندی افشین هاشمی، با معرفی سها نیاستی و فرشته ارسطویی به ایفای نقش می‌پردازند.

"پیلوت " ساخته ابراهیم ابراهیمیان در 37 روز 554 میلیون و 405 هزار تومان فروش داشته است. بهدخت ولیان، سعید آقاخانی، جواد عزتی، حمیدرضا آذرنگ و پریوش نظریه از جمله بازیگران این فیلم هستند که روایتگر قصه زندگی یک مرده‌کش است.

"آبی به رنگ آسمان " ساخته امیر رفیعی نیز در 37 روز 93 میلیون 373 هزار تومان فروخت. این فیلم که در گروه آزاد روی پرده است، تاریخ هفتاد و چهار ساله باشگاه استقلال تهران را مرور می‌کند. همایون ارشادی، مهناز افشار، سیامک انصاری، فرهاد اصلانی، حمیدرضا آذرنگ، بابک حمیدیان و رضا یزدانی روایت گر این دوران پرفرازونشیب در این فیلم هستند.

"کلوپ همسران " به کارگردانی مهدی صباغ‌زاده در 44 روز دو میلیارد و 384 میلیون و 228 هزار تومان فروش را پشت سر گذاشته است. داستان این فیلم درباره داستان سه مرد متمول است که برای فرار از دست همسرانشان به همراه یک خواننده زیرزمینی پاپ به جزیره کیش متواری شده و نقشه ربوده شدن خود را می‌کشند، غافل از آن که ماجراهایی پرپیچ‌وخم در انتظارشان است... محمدرضا شریفی‌نیا، میترا حجار، گوهر خیراندیش، محمدرضا هدایتی، بیژن بنفشه خواه، شقایق فراهانی، علی انصاریان، سمیرا حسن‌پور و رضا بنفشه‌خواه بازیگران این فیلم سینمایی هستند.

"مردی بدون سایه" ساخته علیرضا رئیسیان در 44 روز یک میلیارد و 263 میلیون و 468 هزار تومان فروش داشت. لیلا حاتمی، علی مصفا، فرهاد اصلانی، امیر آقایی، گوهر خیراندیش، نادر فلاح و به‌آفرید غفاریان در کنار چند بازیگر اسپانیایی در این فیلم اجتماعی بازی کرده‌اند که در خلاصه داستان آن آمده است: ماهان کوشیار پس از ساخت یک فیلم زندگی‌اش تهدید شده و همسرش عاشقانه به کمک او می‌آید اما حوادثی رمزآلود همه چیز را دگرگون می‌کند.