سرویس سینمایی هنرآنلاین: احمد اطراقچی کارگردان سینما این روزها در مقام مشاور کارگردان با برنامه "گرامافیلم" همکاری دارد.

او در گفت‌وگو با خبرنگار هنرآنلاین درباره فصل سوم این برنامه توضیح داد: برنامه "گرامافیلم" این روزها مراحل تولید خود را پشت سر می‌گذارد. در این فصل نگاهمان مردمی‌تر است تا مخاطب عادی بتواند با برنامه ارتباط بیشتری برقرار کند. درواقع بحث‌های تخصصی در این دوره کمتر است تا برنامه بیننده بیشتری داشته باشد.

وی ادامه داد: سعی کردیم در این فصل "گرامافیلم" به جذابیت‌های برنامه و موضوعات جدید بپردازیم و این نکات را در گفت‌وگو با مهمانان لحاظ کنیم. درواقع، مهمانان با بیان خاطرات جذاب و روایت چگونگی فرایند شکل‌گیری موضوع و مرور خاطرات، برنامه را برای مخاطبان جذاب می‌کنند.

اطراقچی در ادامه درباره اکران فیلم اول خود "چهل و هفت" توضیح داد: این روزها شرایط اکران بسیار بد شده و تعداد فیلم‌های در نوبت اکران نیز زیاد است. از سوی دیگر گرایش مخاطب به سمت فیلم‌های کمدی است و سینماداران و پخش‌کنندگان نیز به دنبال اکران فیلم‌های کمدی هستند. به همین دلیل شرایط برای اکران فیلم‌های اجتماعی سخت شده و اصلاً ایده‌آل نیست، اما سعی می‌کنیم برای اکران "چهل و هفت" شرایط خوب را فراهم کنیم چون نمی‌خواهیم بیش از این از زمان اکران فیلم بگذرد.

این برنامه‌ساز همچنین درباره سایر فعالیت‌های خود عنوان کرد: این روزها مشغول تمرین نمایش "صور فلکی" نوشته نیک پین هستیم که یک نمایش دو پرسوناژی است. "صور فلکی" قصه آشنایی یک زن و مرد است که از لحظه آشنایی تا لحظه بیماری زن ادامه پیدا می‌کند. در این نمایش دو دانش‌آموخته موسسه هیلاج به ایفای نقش می‌پردازند. "صور فلکی" را تا پایان سال در یکی از تماشاخانه‌های تهران به صحنه خواهیم برد.

او در خاتمه اظهار کرد: در صورت فراهم شدن بودجه، فیلم دومم "تقاطع روزولت" را کارگردانی می‌کنم که یک کمدی سیاسی است. فیلمنامه را خودم به همراه یکی از دوستانم نوشته‌ایم. موضوع فیلم از دو سال پیش ذهن من را درگیر کرد، اما استقبال از فیلم‌های کمدی نیز برای تولید فیلم بی‌تأثیر نیست، چرا که وقتی از همه سو از فیلم‌های کمدی استقبال می‌شود شما نیز ناگزیر می‌شوید به این سمت بروید.