سرویس سینمایی هنرآنلاین:  با وجود آن که از ابتدای پاییز تاکنون تقریباً هر هفته حداقل یک فیلم تازه‌نفس به گردونه اکران افزوده می‌شود، اما آمار فروش فیلم‌ها چندان امیدبخش نیست.

"مسخره‌باز" اولین فیلم بلند سینمایی همایون غنی‌زاده از چهارشنبه 17 مهر روی پرده سینماها رفت و در دو روز 412 میلیون و 959 هزار تومان فروش را پشت سر گذاشت. هدیه تهرانی، فرهاد اصلانی، صابر ابر، بابک حمیدیان و علی نصیریان در این فیلم بازی می‌کنند.

"ماجرای نیمروز: رد خون" ساخته محمدحسین مهدویان در 16 روز دو میلیارد و 836 میلیون و 675 هزار تومان فروش را پشت سر گذاشت. ادامه فیلم "ماجرای نیمروز" به موضوع عباس زری‌باف با بازی حسین مهری می‌پردازد که پس از مشخص شدن نفوذش در دستگاه‌های امنیتی، از کشور می‌گریزد. جواد عزتی، هادی حجازی‌فر، محسن کیایی، بهنوش طباطبایی، هستی مهدوی، مهدی زمین‌پرداز، محمد عسگری، امیراحمد قزوینی، امیرحسین هاشمی و حسین فلاح دیگر بازیگران "ماجرای نیمروز 2" هستند.

فیلم سینمایی "درخونگاه" به کارگردانی سیاوش اسعدی نیز در 9 روز توانست 527 میلیون و 956 هزار تومان فروش داشته باشد. فیلم درباره قصه جوانی است که برای تأمین معاش زندگی به ژاپن می‌رود و سال‌ها در آنجا با سختی کار می‌کند و پول زندگی خانواده‌اش را تأمین می‌کند، اما وقتی برمی‌گردد... در این فیلم امین حیایى، ژاله صامتى، مهراوه شریفی‌نیا، نادر فلاح، محمود جعفرى، منصور شهبازى، افشین سنگ چاپ، فاطمه مرتاضى و پانته‌آ پناهى به ایفای نقش می‌پردازند.

"سال دوم دانشکده من" به کارگردانی رسول صدرعاملی در 9 روز 331 میلیون و 291 هزار تومان فروخت. قصه این فیلم درباره دو دختر جوان است که به اردویی دانشجویی می‌روند اما در این میان اتفاقاتی پیش می‌آید که پیش برنده این قصه است. در این فیلم سینمایی علی مصفا، پدرام شریفی، بابک حمیدیان، ویشکا آسایش، شقایق فراهانی، نیلوفر خوش‌خلق، علی استادی، مریم بوبانی، شیوا خسرو مهر و با هنرمندی افشین هاشمی، با معرفی سها نیاستی و فرشته ارسطویی به ایفای نقش می‌پردازند.

"پیلوت" ساخته ابراهیم ابراهیمیان در 16 روز 375 میلیون و 311 هزار تومان فروش داشته است. بهدخت ولیان، سعید آقاخانی، جواد عزتی، حمیدرضا آذرنگ و پریوش نظریه از جمله بازیگران این فیلم هستند که روایتگر قصه زندگی یک مرده‌کش است.

"آبی به رنگ آسمان" ساخته امیر رفیعی نیز در 16 روز 46 میلیون 329 هزار تومان فروخت. این فیلم که در گروه آزاد روی پرده است تاریخ هفتاد و چهار ساله باشگاه استقلال تهران را مرور می‌کند. همایون ارشادی، مهناز افشار، سیامک انصاری، فرهاد اصلانی، حمیدرضا آذرنگ، بابک حمیدیان و رضا یزدانی روایت گر این دوران پرفرازونشیب در این فیلم هستند.

"کلوپ همسران" به کارگردانی مهدی صباغ‌زاده در 24 روز یک میلیارد و 794 میلیون و 786 هزار تومان فروش را پشت سر گذاشته است. داستان این فیلم درباره داستان سه مرد متمول است که برای فرار از دست همسرانشان به همراه یک خواننده زیرزمینی پاپ به جزیره کیش متواری شده و نقشه ربوده شدن خود را می‌کشند، غافل از آن که ماجراهایی پرپیچ‌وخم در انتظارشان است... محمدرضا شریفی‌نیا، میترا حجار، گوهر خیراندیش، محمدرضا هدایتی، بیژن بنفشه خواه، شقایق فراهانی، علی انصاریان، سمیرا حسن‌پور و رضا بنفشه‌خواه بازیگران این فیلم سینمایی هستند.

"مردی بدون سایه" ساخته علیرضا رئیسیان در 23 روز یک میلیارد و 57 میلیون و 557 هزار تومان فروش داشته است. لیلا حاتمی، علی مصفا، فرهاد اصلانی، امیر آقایی، گوهر خیراندیش، نادر فلاح و به‌آفرید غفاریان در کنار چند بازیگر اسپانیایی در این فیلم اجتماعی بازی کرده‌اند که در خلاصه داستان آن آمده است: ماهان کوشیار پس از ساخت یک فیلم زندگی‌اش تهدید شده و همسرش عاشقانه به کمک او می‌آید اما حوادثی رمزآلود همه چیز را دگرگون می‌کند.

"شاه‌کش" به کارگردانی وحید امیرخانی و بازی مهناز افشار، هادی حجازی‌فر، مهدی کوشکی، علی کمالی، فرید سجادی حسینی، پیمان مقدمی و مجید صالحی در 23 روز 838 میلیون و 913 هزار تومان فروخت.

"کروکودیل" ساخته مسعود تکاور در 23 روز 256 میلیون و 254 هزار تومان فروش داشت. فیلم فضایی حادثه‌ای دارد و درباره چند جوان است که می‌خواهند از مسیری سریع اما پرخطر، همه چیز را یک شبه به دست بیاورند. کوروش تهامی، اندیشه فولادوند، حسین مهری، الهه حصاری، رضا یزدانی، علیرضا مهران، رامین پرچمی، افسانه چهره‌آزاد، رامتین خداپناهی بازیگران این فیلم سینمایی هستند.

"شکستن همزمان بیست استخوان" به کارگردانی برادران محمودی در حدود چهار هفته 225 میلیون و 717 هزار تومان فروش داشته است. این فیلم درباره مهاجرت افغان‌ها و زندگی آن‌ها در ایران است. محسن تنابنده، مجتبی پیرزاده، فرشته حسینی، فاطمه حسینی، فاطمه میرزایی، محیی رضایی، سعید چنگیزیان و علیرضا استادی در این فیلم نقش‌آفرینی کرده‌اند.