به گزارش هنرآنلاین، امسال در سی و ششمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران یک میلیارد و 320 میلیون ریال جایزه نقدی به برگزیدگان بخش مسابقه ایران اهدا خواهد شد.

در بخش مسابقه ملی این دوره جشنواره، تندیس جشنواره به همراه ۲۰۰ میلیون ریال به عنوان جایزه بهترین فیلم در بخش سینمای ایران به تهیه‌کننده اثر تعلق می‌گیرد.

همچنین جایزه ویژه هیئت داوران در بخش فیلم‌های داستانی یا تجربی تندیس جشنواره و 150 میلیون ریال، جایزه بهترین فیلم تندیس جشنواره و 200 میلیون ریال، برای بهترین کارگردانی در بخش فیلم داستانی و تجربی به تفکیک، تندیس جشنواره و 120 میلیون ریال، برای بهترین کارگردانی در بخش فیلم مستند و پویانمایی و بهترین فیلم‌نامه به تفکیک، تندیس جشنواره و 100 میلیون ریال در نظر گرفته شده است.

برای بهترین تحقیق و پژوهش در فیلم مستند، بهترین صدای فیلم (صدابرداری یا صداگذاری)، بهترین تدوین و بهترین فیلم‌برداری، هر کدام تندیس جشنواره و 70 میلیون ریال جایزه نقدی در نظر گرفته شده است.

در کنار این جوایز هیئت داوران می‌تواند حداکثر سه دیپلم افتخار و 50 میلیون ریال به هر یک از رشته­های بازیگری، موسیقی، عنوان‌بندی، جلوه‌های ویژه، طراحی صحنه، لباس و... در فیلم کوتاه اهدا کند و به بهترین فیلم از نگاه مردمی نیز 100 میلیون ریال جایزه نقدی تعلق خواهد گرفت.

سی و ششمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران به دبیری سیدصادق موسوی از 19 تا 24 آبان‌ در تهران برگزار می‌شود.