به گزارش هنرآنلاین، مریم دوستی مدیر اجرایی هفتمین جشنواره فیلم مستقل خورشید درباره جزییات افتتاحیه این رخداد سینمایی توضیح داد: افتتاحیه هفتمین جشنواره فیلم مستقل خورشید روز دوشنبه 8 مهر ماه از ساعت 14 در سالن استاد شهناز خانه هنرمندان ایران برگزار می‌شود.

وی افزود: در این مراسم که با نمایش فیلم سینمایی "آبادانی‌ها" کیانوش عیاری همراه خواهد بود، قرار است سینمای این کارگردان برجسته گرامی داشته شود. همچنین در این مراسم تفاهم نامه آموزشی پژوهشی بازآفرینی شهری امضا خواهد شد.

کارگردان فیلم "دریاچه ماهی" درباره اجرای این برنامه نیز بیان کرد: اجرای آیین افتتاحیه جشنواره را نیز رویا همایونی از گویندگان خوب رادیو و تلویزیون برعهده خواهند داشت.

دوستی همچنین درباره روند اجرایی جشنواره فیلم مستقل خورشید گفت: جشنواره از دوشنبه هشتم تا یازدهم مهر ماه با نمایش 90 فیلم در بخش‌های مسابقه فیلم مستقل تجربه‌گرا، مسابقه ویدیو آرت، مروری بر سینمای تجربی آلمان و بخش ویژه بازآفرینی شهری برگزار می شود. نمایش فیلم ها از ساعت 14 الی 23 هر روز خواهد بود. همچنین دو نوبت صبحگاه از ساعات 10 و 11:30 ورکشاپ های تخصصی نیز با حضور سینماگران ایرانی و خارجی از کشورهای آلمان، فرانسه و هند در جریان خواهد بود.  شرکت در این ورکشاپ ها هم برای همه علاقه مندان به سینمای مستقل آزاد و رایگان است.

 هفتمین جشنواره فیلم مستقل خورشید از ۸ تا ۱۱ مهر به دبیری مهدی یارمحمدی در خانه هنرمندان ایران برگزار می‌شود.