سرویس سینمایی هنرآنلاین: شرکت برادران وارنر از 13 دسامبر (22 آذر) فیلم "ریچارد جول" (Richard Jewell) تازه‌ترین تجربه کارگردانی کلینت ایستوود را در آمریکای شمالی اکران می‌کند تا این فیلم شانس بیشتری برای رقابت در جوایز اسکار 2020 داشته باشد.

به گزارش هالیوود ریپورتر، "ریچارد جول" بر مبنای مطلبی نوشته ماری برنر در مجله ونیتی فر ساخته شده و درباره ریچارد جول (با بازی پل والتر هاوزر بازیگر فیلم "کو کلاکس کلان سیاه‌پوست") است که یکی از نیروهای حراست بازی‌های المپیک تابستانی 1996 در آتلانتا بود. جول یک کوله‌پشتی حاوی بمب‌های لوله‌ای پیدا کرد و با به صدا درآوردن آژیر خطر کمک کرد که محل تخلیه شود. او ابتدا به‌عنوان یک قهرمان ستایش شد، اما خیلی زود خودش متهم اصلی بمب‌گذاری لقب گرفت. پلیس فدرال (اف‌بی‌آی) دو بار خانه او را جستجو کرد و رسانه‌ها او را یک پلیس شکست‌خورده و دارای اضافه‌وزن نامیدند.

سام راک‌ول، کتی بیتس، اولیویا وایلد و جان هام از دیگر بازیگران فیلم "ریچارد جول" هستند.     

ایستوود 89 ساله در سال‌های اخیر به ساخت فیلم‌های سینمایی از روی شخصیت‌های واقعی علاقه نشان داده است که نمونه آن دو فیلم بسیار پرفروش "تک‌تیرانداز آمریکایی" و "سالی" است. او آخرین بار سال گذشته فیلم جنایی "قاچاقچی" به کارگردانی، تهیه‌کنندگی و بازی خودش را روی پرده سینماها داشت.

ایستوود متولد سال 1930 در سان فرانسیسکو است. او در دهه 1960 با بازی در نقش "مرد بی‌نام" در سه‌گانه معروف سرجو لئونه - وسترن‌های اسپاگتی "به خاطر یک مشت دلار"، "به خاطر چند مشت دلار بیشتر" و "خوب، بد، زشت" - به شهرت رسید.

او برای "نابخشوده" (1992) برنده اسکار بهترین فیلم و بهترین کارگردان و نامزد اسکار بهترین بازیگر مرد شد. ایستوود برای "رود میستیک" (2004) بخت دریافت جوایز اسکار بهترین فیلم و بهترین کارگردان را داشت و یک سال بعد برای "عزیز میلیون دلاری" برای دومین بار اسکار این دو بخش را برد و بار دیگر نامزد اسکار بهترین بازیگر مرد شد.. ایستوود برای "نامه‌هایی از ایوو جیما" (2006) نیز نامزد جوایز اسکار بهترین فیلم و کارگردان بود و با "تک‌تیرانداز آمریکایی" بخت دریافت اسکار بهترین فیلم را داشت.

ایستوود همچنین نخل طلای افتخاری جشنواره فیلم کن، دو جایزه سزار فرانسه، چهار جایزه گلدن گلوب و شیر طلای افتخاری جشنواره فیلم ونیز را در کارنامه دارد.