سرویس سینمایی هنرآنلاین: بهمن کامیار کارگردان فیلم‌هایی چون "مرداد" و "در وجه حامل" و تهیه‌کننده فیلم "کارت پرواز" این روزها خود را آماده می‌کند تا تازه‌ترین اثرش را جلوی دوربین ببرد.

او در گفت‌وگو با خبرنگار هنرآنلاین درباره فعالیت‌هایش و ساخت "به  عقب برنمی‌گردیم" به کارگردانی پویا نبی که خبر تولید آن پیش از منتشر شد، توضیح داد: برای ساخت فیلم "به عقب برنمی‌گردیم" به کارگردانی پویا نبی با برخی بازیگران به‌صورت کلامی به توافق رسیده بودیم، اما آن‌ها بعداً به پروژه‌های دیگر پیوستند. از آنجا که از ابتدای کار روی فیلمنامه به یک تعداد محدود بازیگر فکر کرده بودیم و فیلمنامه را بر مبنای آن‌ها نوشتیم، طی همان اصول پیش رفتیم و ذهنیتمان نیز روی همان بازیگران بود. برای همین ساخت "به  عقب برنمی‌گردیم" فعلاً منتفی شد تا بازیگرانی که مد نظر داریم از کار فارغ شوند و به پروژه ما بیایند. ترجیح ما این است که با همان تیمی که توافق کردیم این پروژه را به سرانجام برسانیم که این موضوع نیز بسیار زمان‌بر است و عملاً به امسال نمی‌رسد.

تهیه‌کننده فیلم "سد معبر" همچنین عنوان کرد: در حال حاضر منتظر هستم تا پروانه ساخت فیلم "برج ماهی" صادر شود تا آن را کارگردانی کنم. اگر پروانه ما به‌زودی صادر شود فیلم را در پاییز امسال کلید خواهیم زد. "برج ماهی" داستان مادری است که سرپرست خانواده است و درگیر بحران یکی از فرزندانش می‌شود و از طرفی به شکل موازی به مشکلات و ارتباطات این زن نیز پرداخته می‌شود.

کامیار در پایان با بیان این که شرایط تولید بسیار سخت شده است، درباره همکاری با فیلمسازان جوان بیان کرد: از آنجا که شرایط تولید و ساخت فیلم سخت شده است، برای ما این امکان فراهم نیست که همزمان روی چند پروژه کار کنیم، اما خودم علاقه‌مندم با فیلمسازان جوان فیلم‌اولی همکاری کنم و چنانچه کار آقای نبی به سرانجام نرسد با یک کارگردان فیلم‌اولی دیگر همکاری می‌کنم.

علاوه بر این‌ رمان "اینجا شب‌هایش بلند است" نوشته کامیار به چاپ دوم رسید که به‌زودی روانه بازار نشر می‌شود.