به گزارش هنرآنلاین، هومن ظریف با پنج فیلم "پیرنیا باغبان گلها"، "در جستجوی زمان از دست رفته"، "یک روز با هوشمند وزیری"، "مرز پرگهر دو" و "میلاد کیایی" در سیزدهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم مستند ایران (سینما حقیقت) شرکت خواهد کرد.

او با بیان اینکه مستند "پیرنیا باغبان گلها" بعد از پنج سال با حمایت مرکز گسترش مرحله تدوین را پشت سرگذاشت، گفت: مستند "عالیجناب عشق؛ ر. اعتمادی" به دلایلی در این دوره از جشنواره فیلم مستند شرکت نخواهد کرد، اما سعی دارم آن را در شرایطی در ایران به نمایش بگذارم.

فیلم "پیرنیا باغبان گلها" درباره داود پیرنیا موسس برنامه گلهای رادیو و نخستین برنامه کودک رادیو، مستند "در جستجوی زمان از دست رفته" درباره حوض روغن موزه هنرهای معاصر، "یک روز با هوشمند وزیری" درباره غارموزه روانشاد ناصر هوشمند وزیری و "مرز پرگهر دو" با سرمایه‌گذاری آزیتا خورشیدیان درباره زندگی علمی دکتر حسین گل گلاب و تصحیح چند تحریف و اشتباه  تاریخی و مستند "میلاد کیایی" درباره آرا و زندگی هنری میلاد کیایی نوازنده و آهنگساز، عناوین و موضوعات این پنج فیلم است.

"مرز پرگهر"، "یمینی شریف نغمه‌سرای کودکان" و "فرخی یزدی" آثار پیشین این مستندساز هستند که دو فیلم از این میان در سینمای هنر وتجربه اکران محدود شد.