سرویس سینمایی هنرآنلاین: مهرداد غفارزاده که به‌تازگی پروانه نمایش فیلم سینمایی "ترانه‌ای عاشقانه برایم بخوان" او به تهیه‌کنندگی امیر شهاب رضویان منتشر شده است و قرار است به‌زودی اکران شود، این روزها مشغول نگارش فیلمنامه سریالی است به نام "آهوی من مارال" که برای شبکه نمایش خانگی تولید می‌شود.

او در گفت‌وگو با خبرنگار هنرآنلاین توضیح  داد: این سریال را برای دو فصل در نظر گرفتیم که فصل اول آن 15 قسمت است و فصل دوم نیز بسته به استقبال مخاطب تولید خواهد شد.

غفارزاده درباره داستان "ترانه‌ای عاشقانه برایم بخوان" گفت: داستان در دوره ناصرالدین‌شاه قاجار می‌گذرد و مقطعی از زندگی او را نشان می‌دهد که مبنای واقعی دارد. ما آن را در قالب سینما آورده و به یک درام عاشقانه تبدیل کردیم که بخشی از آن ساخته و پرداخته ذهن نویسندگان است.

این کارگردان در پاسخ به این سؤال که مبنای واقعی این داستان در منابعی بیان شده است، اظهار کرد: در مطالعات تاریخی که درباره دوره قاجار و زندگی ناصرالدین‌شاه داشتم متوجه شدم در یکی از سفرهای شکار ناصرالدین‌شاه اتفاقی می‌افتد که قصه جذابی را رقم می‌زند و احساس کردم می‌شود آن را در قالب یک اثر درام تصویری تولید کرد. بر همین مبنا شروع به نگارش فیلمنامه سریال کردم که امیدوارم پس از تولید مخاطب از دیدن آن لذت ببرد.

او همچنین درباره تولید مشترک و حضور بازیگران ترکیه در این سریال نیز توضیح داد: سرمایه‌گذار این کار ایرانی است و تنها بخش‌هایی از کار در ترکیه فیلمبرداری می‌شود، اما هنوز بازیگران سریال انتخاب نشده‌اند. از آنجایی که کار تاریخی است پیش‌تولید طولانی خواهد داشت، زمان کلید خوردن و حتی پخش آن هنوز مشخص نیست.

کارگردان "دریا و ماهی پرنده" در پاسخ به این سؤال که حضور بازیگران چهره تا چه اندازه می‌تواند در اقبال سریال‌های شبکه نمایش خانگی تأثیرگذار باشد، گفت: بازیگران شناخته‌شده و محبوب مردم وقتی در یک اثر حضور داشته باشند فروش را تا حدی تضمین می‌کنند، اما در درجه نخست قصه اهمیت دارد که باید جذابیت داشته باشد تا بازیگران و مخاطبان را با خود درگیر کند. در واقع قصه و بازیگران عناصر تجاری در سینما هستند که با هم مخاطب را درگیر خود می‌کنند، در غیر این صورت بازیگران نمی‌توانند به‌تنهایی کاری کنند و حضور فیزیکی آن‌ها تنها در یکی دو قسمت جواب می‌دهد و اگر قصه، قصه مناسب و جذابی نباشد قطعاً از سوی مخاطب پس زده می‌شود.

او همچنین با اشاره به این که نگاه در شبکه نمایش خانگی بسیار صریح و بی‌رحمانه است، اظهار کرد: اگر کاری خوب نباشد به‌سرعت حذف می‌شود. در شبکه نمایش خانگی به دلیل اینکه تولید در بخش خصوصی است و با سرمایه شخصی تولید می‌شود دغدغه بازگشت سرمایه همواره وجود دارد و باید این نکته را در نظر داشت. همین امر کار در شبکه نمایش خانگی را تبدیل به یک ریسک می‌کند و کسی که وارد این فضا می‌شود قطعاً کار برایش سخت و با استرس خواهد بود، به‌خصوص که سریال ما یک کار تاریخی است و استرس آن دوچندان است.