به گزارش هنرآنلاین، چهل و دومین جشنواره بین المللی کودک و نوجوان لوکاس از تاریخ 19 تا 26 سپتامبر (28 شهریور تا 4 مهر) در شهر فرانکفورت آلمان برگزار می‌شود و فیلم سینمایی "گردو" کارگردانی محمدرضا حاجی غلامی در روزهای 24 و 25 سپتامبر (2 و 3 مهر) در این جشنواره به نمایش درمی‌آید. 

جشنواره لوکاس یکی از معتبرترین جشنواره‌های بین‌المللی کودک و نوجوان است و "گردو" اولین نمایش و حضور بین المللی خود را در بخش مسابقه مثبت 8 سال (+8) این جشنواره تجربه و با هفت فیلم دیگر از کشورهای هند، دانمارک، آلمان، هلند، مجارستان و سنگاپور به رقابت می‌پردازد.

"گردو" به تهیه کنندگی سید احد میکاییل‌زاده داستان کودکی را روایت می‌کند که بابت گناهی که مرتکب شده، احساس می‌کند دست‌هایش در حال سیاه شدن است و این موضوع همزمان با اختلاف پدر و مادرش و جدایی آنهاست. او در سفر به روستایی دورافتاده در کویر همراه با مادرش به بهانه تماشای خسوف وارد چالش پذیرفتن و باور دو موضوع گناه و جدایی می‌شود.

فیلمنامه "گردو" نوشته مارال سجادی و محمدرضا حاجی غلامی است و آنا نعمتی، مهرنوش مقیمی، محسن عالم‌زاده، مهدی مرعشی، مریم نیک‌آیین، محمدمبین یوسفی، سید رادین صمدی، فاطمه مجیبیان گروه بازیگران این فیلم را تشکیل می‌دهند.

 به بهترین فیلم بخش +8 جشنواره لوکاس جایزه 5 هزار یورویی تعلق می‌گیرد و از تهیه کننده فیلم جهت حضور در جشنواره دعوت به عمل آمده است.

پخش بین المللی فیلم "گردو" به عهده شرکت پرشیا فیلم به مدیریت علی قاسمی است.