به گزارش هنرآنلاین، فیلم سینمایى "دیاپازون" به کارگردانى حامد تهرانى و تهیه‌کنندگى علیرضا شجاع نورى در اولین حضور جهانى خود به بخش "جریان نو" بیست و چهارمین جشنواره بین‌المللى بوسان کره جنوبى راه یافت که یکى از فستیوال‌هاى مهم و درجه یک آسیا و جهان محسوب مى‌شود. 

جشنواره جهانی فیلم بوسان (Busan International Film Festival) که به اختصار آن را (BIFF) می‌خوانند یکی از جشنواره‌های مهم فیلم در آسیا است که هر ساله در ماه اکتبر در کلان‌شهر بوسان (یا پوسان) کره جنوبی برگزار می‌شود.

"دیاپازون" با برخورداری از یک فیلمنامه اجتماعی که نویسندگی آن را حسین تهرانی بر عهده داشته و در  تهران فیلمبرداری شده است.

حدود ١٠ بازیگر جوان که همه آنها براساس سابقه حضور در صحنه تئاتر و همچنین گزینش از بین بیش از ١٠٠ متقاضی، انتخاب شده‌اند، در این فیلم ایفاى نقش کرده‌اند. 

ژاله صامتی، بهنوش بختیاری، علیرضا استادی، مهدی حسینی‌نیا، حسین تهرانى، ایلیا کیوان و معصومه رحمانی و بابک نوری، با معرفی علیرضا ساوه درودی، مهرنوش حاجی خانی، شادی گنجی، مهران آتش زای، مهسا اکبری، سارا سرابی، غزال غلامی  یکتا طبیبی بیتا تقى پور در این اثر به ایفای نقش پرداخته‌اند.

پخش کننده جهانى این فیلم موسسه بین‌المللى هنر هفتم با مدیریت علیرضا شاهرخى است.