سرویس سینمایی هنرآنلاین: مهدی علیمحمدی گوینده، کارگردان رادیو، مدیر دوبلاژ و بازیگر سال‌های دور عرصه تئاتر چهارشنبه‌شب بر اثر کهولت سن در یک بیمارستان درگذشت. او 95 ساله بود.

شهراد بانکی دوبلور در گفت‌وگو با ایسنا خبر درگذشت استاد علیمحمدی را تائید کرد.

پیکر زنده‌یاد علیمحمدی جمعه 15 شهریور ساعت 10 صبح از مقابل مسجد بلال صداوسیما تشییع می‌شود.

مهدی علیمحمدی متولد چهارم فروردین سال 1303 در تهران و فارغ‌التحصیل هنرستان عالی هنرپیشگی و دانشکده هنرهای دراماتیک دانشگاه تهران در رشته بازیگری بود.

علیمحمدی از شاگردان برجسته عبدالحسین نوشین بنیان‌گذار تئاتر نوین ایران و از آغازگران نمایشنامه‌های رادیویی تحت عنوان "داستان‌های شب رادیو ایران" بود. او در دهه 1340 وارد عرصه دوبله شد. بسیاری از آثار سینمای کلاسیک همچون "ربکا"، "از اینجا تا ابدیت"، "دوران مشقت" و ... در همین دوران توسط علیمحمدی مدیریت و دوبله شد.

عمده فعالیت او در بعد از انقلاب به دوبله آثار سینمایی و انیمیشن مانند "دور دنیا در 80 روز"، "خانواده دکتر ارنست"، "بچه‌های کوه آتشفشان"، "نیک و نیکو"، "موش کوهستان" و... اختصاص داشت.

مرحوم علیمحمدی در اسفند 1396 در مراسمی با حضور تعدادی از صداپیشگان و اهالی تئاتر و سینما همچون منوچهر اسماعیلی، نصرالله مدقالچی، پرویز ربیعی، حسین عرفانی، ابراهیم سرمکی، منوچهر والی‌زاده، ناصر ممدوح، بهزاد فراهانی، هایده حائری، مریم معترف و سیامک اطلسی ... در فرهنگسرای ارسباران تجلیل شد.

بهزاد فراهانی بازیگر تئاتر، سینما و تلویزیون در آن مراسم گفت: علیمحمدی را از داستان‌های "زن و زندگی" و "قصه‌های شب" در رادیو شناختم. او در قلب جوانان نفوذ داشت. او بنیان‌های نوشتن و دیالوگ را می‌شناخت، سحرخیز، منظم، آراسته، خوش‌اخلاق و چنته پرباری برای بهره‌مندی داشت. او به ما یاد داد صداسازی را در رادیو فراموش و به جای آن در انتقال مفهوم حسی به مخاطب تلاش کنیم و به بزرگان و مردم احترام بگذاریم .

اسماعیل میرفخرایی مجری و تهیه‌کننده قدیمی تلویزیون نیز گفت: علیمحمدی شخصیت ملی داشت. او با ادبیات و کلمات صحیح به ما خیلی چیزها آموخت.

منوچهر اسماعیلی دوبلور باسابقه نیز در آن مراسم گفت: آن زمان که تلویزیون نیامده بود و تنها مونس مردم رادیو بود علیمحمدی با صدای مخملی خود سر و گوش و دل‌ها را تسخیر کرده بود.کم‌کم که افتخار شاگردی او را پیداکردم او به من آموخت برای دوبله فیلم‌ها و سریال‌ها چگونه باید حرف بزنم. علیمحمدی برای من چون فردوسی و حافظ است.