سرویس سینمایی هنرآنلاین: سید امیر سیدزاده تهیه‌کننده سینما به‌تازگی برای فیلمنامه "هنگامه" به کارگردانی حسن آخوندپور درخواست پروانه ساخت داده است.

او در گفت‌وگو با خبرنگار هنرآنلاین درباره پروژه "هنگامه" گفت: این فیلم در ژانر اجتماعی است و درباره اعتیاد و تأثیرات منفی است که روی فرد معتاد و بنیان خانواده او می‌گذارد. درمورد زمان کلید خوردن فیلم هنوز تصمیمی نگرفته‌ایم و تا زمانی که پروانه صادر نشود نمی‌توان به طور قطعی زمانی را اعلام کرد.

این تهیه‌کننده همچنین درباره دو فیلم دیگری که در مرحله تولید دارد، اظهار کرد: فیلم "ریست" به کارگردانی محمدرضا لطفی این روزها مرحله تدوین را به پایان رسانده و به دنبال صداگذاری، اتالوناژ و جلوه‌های ویژه آن هستیم و قصد داریم حتماً در جشنواره فیلم فجر حضور داشته باشد. "تدفین" به کارگردانی محمد تنابنده نیز مراحل فنی را به اتمام رسانده و منتظر صدور پروانه نمایش آن هستیم.

وی در پاسخ به این سؤال که طرح رده‌بندی سنی را تا چه اندازه در سینما مؤثر می‌داند، گفت: رده‌بندی سنی در دنیا اعمال می‌شود و فیلم‌ها با توجه به نوع بیان موضوعی که دارند برای سنین مختلف تعریف می‌شوند. ما هم تشکیل این شورا و بحث رده‌بندی سنی را به فال نیک می‌گیریم چرا که انسان‌ها در مراحل سنی مختلف نیازهای خاصی دارند و باید غذای روحی مناسبی دریافت کنند، گاهی محصول فرهنگی شاید برای یک گروه سنی خوب نباشد این جدا از بحث بدآموزی است. درواقع مخاطب آن فیلم باید آمادگی هضم آن قصه را داشته باشد و این در تمام دنیا مرسوم است، اما این که این شورا تا چه اندازه بتواند در این امر موفق باشد باید منتظر بمانیم.

تهیه‌کننده "شماره 17 سهیلا" در ادامه درباره بحث مشارکتی بودن این امر نیز توضیح داد: به‌طور قطع به‌یقین، اختیار این درجه‌بندی نباید با خانواده‌ها باشد، چرا که در جامعه ما هنوز برداشت فرهنگی درستی نسبت به فیلم‌ها وجود ندارد. اعتقاد دارم ممیزی‌ها باید حالت دستوری داشته باشد تا این طرح با موفقیت اجرا‌ شود. در این زمینه زیرساخت‌ها نیز باید درست شود و در بحث فروش بلیت مشخص شود که مخاطب چند سال دارد و بر آن اساس اجازه انتخاب و خرید داده شود.