سرویس سینمایی هنرآنلاین: دومین روز از سی و دومین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان در حالی برگزار شد که سومین المپیاد فیلمسازی نوجوانان در حالی با معرفی برگزیدگان به پایان رسید که برای نخستین بار در این مراسم از فیلم‌های ابوالفضل جلیلی رونمایی شد.

در این بخش مدال برنز المپیاد به فیلم کوتاه "گذر زمان" به کارگردانی محمد امین فیروزه از تبریز و فیلم کوتاه "به چوک" به کارگردانی عارفه جعفری از میبد رسید.

مدال نقره در این بخش به فیلم "در جست و جوی زندگی" به کارگردانی ایلیا رمضانی از بوشهر رسید و فیلم "دوختولور" به کارگردانی فاطمه زاهدانی از بندرعباس رسید.

و سرانجام مدال طلای این بخش به انیمیشن "طغیان" به کارگردانی ماژان کیمیایی از همدان رسید.

گروه کامبوزیا پرتوی برنده مدال طلای بخش ایده

پس از دریافت جوایز بخش فیلم، اساتید ارشد المپیاد روی آمدند تا جوایز برگزیدگان بخش ایده را اهدا کنند.

در این بخش، مدال برنز به گروه‌های عبدالله علیمراد برای "ایده حیاط" نوشته سید متین احمدی از خمینی شهر اصفهان، گروه مرضیه برومند برای ایده "من استیون هاوکینگ نیستم" با ایده اولیه ثمین ابوالحسنی، گروه علی اکبر قاضی نظام برای ایده "آفرینش هستی" با ایده اولیه متینا اکبرزاده، گروه وحید نیکخواه با ایده "یک تکه مداد" به نویسندگی امین یونسی و ایده "شیر تو شیر مجازی" به نویسندگی ثنا ابوالحسنی و گروه ابوالفضل جلیلی برای ایده طرح "گلیم" از کیانا صابر و ایده "خورشید را دیده ایم" از حنانه مرادی به طور مشترک رسید.

مدال نقره این بخش، به گروه های ایرج طهماسب برای ایده "گاوهای فضایی" و ایده اولیه "شیرکاکائو مریخی" به همراه گروه پوران درخشنده برای ایده "کیپاپ" با ایده اولیه "موج های شادی روانه بود بر دل های خندان" رسید.

مدال طلای این بخش به گروه کامبوزیا پرتوی با ایده "دوست عجیب من" با ایده اولیه دختر سیل نوشته رکسانا رسولی از اصفهان رسید. ساره فیضی، هستی جعفرپور، هالن میرآقا، زینب نجمی، مازیار جورکش و نگار خانی به همراه رکسانا رسولی اعضای گروه برنده این بخش بودند.

در پایان این مراسم سه حمایت ویژه از ایده ها صورت گرفت و انجمن سینمای جوان از ایده "کیپاپ"، کانون پرورش فکری کودکان از ایده "حیات" و جشنواره رشد از ایده "من استیون هاوکینگ نیستم" تجلیل کرد.

در روز دوم فیلم‌هایی چون "بیست و سه نفر"،"رونالدو"،"فریاد سکوت"،"مرداب"،"سوپریوفی"،"برای امیر"،"منطقه پرواز ممنوع"،"قصه مردی که لب نداشت"،" کلاف"،" ماجراهای پت و مت"،" جزیره گنج"،" شش و یک دقیقه"،"پلنکتون"،"یافتن کالارو"،"بازیوو"،"شب آفتابی"،تورنادو2"،"خانه دوست کجاست"،"هشتگ دوچرخه ساز"،"فرمانروای آب"،"صفر کلوین"،" اقیانوس پشت پنجره"،" اینجا خانه من است"،"جادوگر کوچک"،"هم کلاسی"،"قطار آن شب"،"حلزون نقاش"،"داستان‌های باغ جادویی آنتون کرینگز"،"پسردریا"،"اینجا هستی"،چاسکیت" در پردیس‌های سینمایی به نمایش درآمد و فیلم "پرواز منطقه ممنوع" توانست به سئانس فوق العاده برسد.

حامد بامروت نژاد تهیه کننده فیلم "منطقه پرواز ممنوع" با تاکید بر اینکه اگر به این فیلم اعتقادی نداشتیم به پای این فیلم نمی‌ایستادیم گفت: در این فیلم سبک زندگی متفاوتی به نمایش در آمده است. از زمانی که ساخت این فیلم کلید خورد هدف ساخت فیلمی برای نوجوانان بود و نه درباره‌ آن‌ها و سعی شد این هدف تا پایان ساخت رعایت شود.

تهیه کننده فیلم "منطقه پرواز ممنوع" با اشاره به اینکه سینمای نوجوان در کشور ایران نادیده گرفته شده است اظهار کرد: با توجه به فیلم‌هایی که در خصوص کودکان ساخته می‌شود باید گفت در  این کشور به وفور سینمای کودک را مشاهده می‌کنیم اما این در حالی است که نوجوانان در سینما جایگاهی ندارند.