سرویس سینمایی هنرآنلاین: فیلم "سودابه" با نام قبلی "بازیچه" به کارگردانی، نویسندگی و تهیه‌کنندگی محمدعلی سجادی به‌تازگی پروانه نمایش خود را دریافت کرده است. فیلم داستان پسری به نام مهرداد است که با سودابه خواهر دوستش ازدواج می‌کند. آن‌ها برای زندگی به خانه قدیمی خانواده مهرداد نزد مادر او می‌روند. رؤیا تیموریان، رضا بابک، ستاره اسکندری، آرمان درویش، ساناز سعیدی، رضا مولایی و آناهیتا درگاهی بازیگران این فیلم سینمایی هستند.

سجادی در گفت‌وگو با خبرنگار هنرآنلاین درباره زمان اکران این فیلم بیان کرد: در حال حاضر قرارداد پخش ما با شرکت فیلمسازان بسته شده است و قصد داریم برای پاییز فیلم را اکران کنیم.

او درباره دلیل تغییر عنوان فیلم اظهار کرد: از آنجا که در دهه 1370 فیلم دیگری به نام "بازیچه" ساخته شد، به ما اعلام کردند نام فیلم را تغییر دهیم ضمن این که من خودم عنوان "سودابه" را بیشتر دوست دارم، چرا که یکی از شخصیت‌های اساطیری ماست و در داستان سیاوش نیز حضور جدی دارد و من در کارهایم بسیار استفاده کرده‌ام، در این فیلم نیز یک شخصیت محوری است، البته با رویکردی متفاوت و داستانی امروزی.

کارگردان فیلم‌های "بازجویی یک جنایت"، "گمشدگان" و "افسانه مه پلنگ"در ادامه به رده‌بندی سنی +15 این فیلم اشاره کرد و افزود: متأسفانه این قانون رده‌بندی سنی که در نظر گرفته شده است قانون درستی نیست و رعایت هم نمی‌شود، چرا که اگر این قانون عملی می‌شد وضعیت سینما به این شکل نبود. در کشور ما هیچ چیزی سر جای خودش قرار ندارد و به ما که می‌رسند می‌خواهند همه چیز قانونمند باشد در حالی که در واقعیت این‌گونه نیست. این رده‌بندی سنی که در نظر گرفته‌اند نیز نظر دوستان بوده است. البته من مشکلی ندارم چرا که "سودابه" به نسبت فیلم‌هایی که این روزها ساخته و اکران می‌شود بسیار فیلم با حجب و حیایی است.

سجادی با تأکید بر این که این فیلم نیز در راستای فیلم‌های قبلی اوست، توضیح داد: در "سودابه" روند کاری خودم را پیش می‌برم و درواقع این پروژه ادامه سینمای داستانی من است. هرچند من آثار دیگری در حوزه تجربی، مستند، مستند پژوهشی، پرتره و ... کار کرده‌ام، اما این فیلم در تداوم جریان سینمای داستانی است که من کار می‌کنم، تنها با رویکردی جدید، چرا که معتقدم اگر یک فیلمساز به‌روز نباشد، عقب می‌ماند، هرچند این به‌روز بودن به معنای از خود غافل شدن نیست. به‌طور مثال اگر آثار کلینت ایستوود کارگردان برجسته آمریکایی را مرور کنید می‌بینید او همیشه مسیر خود را طی می‌کند و مخاطب نیز آثار او را دوست دارد. سینمای من هرگز از تجربه کردن خالی نیست.  "سودابه" نیز به‌نوعی اپیزود دوم فیلم "طلاقم بده به خاطر گربه‌ها" (1396) است، با این تفاوت که قصه‌ای عام و استاندارد دارد که با مخاطب ارتباط بیشتری برقرار می‌کند.

او در خاتمه درباره فعالیت بعدی خود نیز گفت: اگر بتوانم فیلمنامه جدیدم را تمام کنم و برای تولید آن سرمایه‌گذار هم پیدا کنم، قطعاً به‌زودی کار بعدی را آغاز خواهم کرد.