سرویس سینمایی هنرآنلاین: حسین شهابی به‌تازگی پروانه ساخت فیلم سینمایی "رو‌در‌رو" را به تهیه‌کنندگی، نویسندگی و کارگردانی خودش دریافت کرد.

او در گفت‌وگو با خبرنگار هنرآنلاین درباره ساخت این فیلم بیان کرد: "رو‌در‌رو" درباره موضوعات و مشکلات جوانان است و 10 بازیگر ثابت دارد. در واقع فیلم نسبتاً پربازیگری است. اکنون در حال رایزنی برای انتخاب بازیگران هستیم که تعداد زیادی از آن‌ها از هنرجویان آموزشگاه خودم هستند. دو بازیگر شناخته‌شده سینما در فیلم حضور خواهند داشت و باقی برای اولین بار است که به سینما معرفی می‌شوند.

شهابی در ادامه درباره چرایی انتخاب و معرفی چهره‌های جدید در این فیلم اظهار کرد: به هر حال باید کسانی باشند که چهره‌های جدید را وارد سینما کنند. این افراد مدت‌ها آموزش دیده‌اند و از بین چند هزار نفر انتخاب شده‌اند و بسیار بااستعداد هستند. سینما نیاز به خون تازه دارد و با بازیگران موجود نمی‌شود دیگر کار کرد. بهتر است افراد جدیدی که قصد دارند وارد این فضا شوند حداقل دوره‌دیده باشند و تحصیلات آکادمیک داشته باشند.

کارگردان "روز روشن" همچنین به موضوع "رو‌در‌رو" اشاره کرد و افزود: این فیلم روایتی است از زندگی 10 دختر جوان که با مشارکت هم یک آشپزخانه تأسیس می‌کنند. برای یکی از آن‌ها مشکلی پیش می‌آید که روی زندگی همه آن‌ها تأثیر می‌گذارد. این فیلم علاوه بر بیان مشکلات جوانان به بحث اشتغال‌زایی نیز می‌پردازد.

شهابی در پاسخ به این سؤال که چرا به موضوع جوانان پرداخته است نیز گفت: من به‌واسطه برگزاری کلاس‌ها و کارگاه‌های آموزشی‌ با جوانان کار می‌کنم و با آن‌ها در ارتباط هستم، اما این اولین فیلمی است که درباره آن‌ها می‌سازم و امیدوارم نتیجه خوبی داشته باشد. جوانان زیر 20 سال و محدوده 20 سال در تمام دنیا همواره با مشکلات بسیاری مواجه هستند. آن‌ها از خانواده جلوتر هستند و نگاه متفاوتی دارند که اغلب از سوی خانواده درک نمی‌شوند. این نبود درک باعث بروز مشکلاتی برای آن‌ها و خانواده‌هایشان می‌شود که بعدها اثرات خود را در جامعه نشان می‌دهد. سعی می‌کنم در این فیلم به این موضوعات بپردازم.

وی همچنین درباره زمان کلید خوردن فیلم و حضور در جشنواره فیلم فجر توضیح داد: فعلاً در مرحله پیش‌تولید هستیم و فکر می‌کنم شرایط شروع فیلمبرداری تا مهرماه آماده شود. هرگز خودم را با جشنواره تنظیم نمی‌کنم چرا که معتقدم این فشار کار تأثیر منفی روی نتیجه اثر می‌گذارد. ضمن این که من پروسه طولانی در کارهایم دارم و تمرینات و دورخوانی بسیاری با بازیگرانم پشت سر می‌گذارم.