به گزارش هنرآنلاین، "بنفشه آفریقایی" به کارگردانی مونا زندی حقیقی و تهیه­‌کنندگی علیرضا شجاع­‌نوری در قالب جشنواره فیلم­‌های ایرانی متروپولیتن در مینه‌سوتا در ایالات متحده آمریکا روی پرده خواهد رفت.

"بنفشه آفریقایی" به همراه هفت فیلم ایرانی دیگر در بخش فیلم‌­های ایرانی این جشنواره از 15 تا 18 اوت امسال حضور خواهد داشت.

دومین ساخته سینمایی زندی حقیقی پیش از این در جشنواره فیلم طرابلس در لبنان و جشنواره وزول در فرانسه حضور داشت و در جشنواره طرابلس جایزه ویژه هیئت داوران و در جشنواره وزول جایزه بهترین فیلم از نگاه تماشاگران و هم­چنین جایزه بهترین فیلم از نگاه دانش ­آموزان را از آن خود کرد.

"بنفشه آفریقایی" داستان "شکو"، زنی میانسال است که متوجه می­‌شود همسر اولش فریدون توسط فرزندانشان به خانه سالمندان منتقل شده است. او به همراهی همسر دومش رضا تصمیم می‌­گیرند تا مرد را به خانه خود بیاورند. با حضور فریدون در خانه، رابطه شکو و فریدون تغییراتی می­‌کند که در زندگی با رضا هم تاثیر می‌­گذارد و اتفاقات تازه‌­ای در زندگی هر سه رخ می­‌دهد.

فاطمه معتمدآریا، رضا بابک و سعید آقاخانی در این فیلم بازی می‌کنند.

انجمن فیلم متروپولیتن که جشنواره فیلم‌­های ایرانی یکی از بخش­‌های قدیمی آن است از سال 1962 در مینه­‌سوتا با هدف ارائه بهترین فیلم‌­های بین­‌المللی و مستقل به مخاطبان این نوع سینما پایه­‌گذاری شد. هر سال بیش از 250 فیلم از 70 کشور مختلف در این رویداد فرهنگی هنری حضور دارند. به­‌عنوان مثال در سال 2016 میلادی این رویداد 50 هزار مخاطب علاقه­‌مند را گرد هم آورده است.

پخش بین‌­المللی "بنفشه آفریقایی" برعهده نسرین میرشب، مدیرعامل "دریم لب" است.