به گزارش هنرآنلاین، انیمیشن سینمایی "آخرین داستان" به نویسندگی و کارگردانی اشکان رهگذر که تاکنون موفق به کسب 9 جایزه ملی و بین المللی شده است در 32 کشور همچون آمریکا، روسیه، اسپانیا، سوئد، یونان و نروژ به نمایش در می‌آید.

اکران جهانی انیمیشن سینمایی "آخرین داستان" با کشورهای سوئد، فلاند و نروژ از اول سپتامبر (10 شهریور) آغاز می‌شود و با نمایش در کشورهای روسیه، ارمنستان، آذربایجان، تاجیکستان، ترکمنستان، ازبکستان، اوکراین، بالتیک (لتونی، لیتوانی، استونی) بیلوروسی، قزاقستان، قرقیزستان، جورجیا، اوستیای جنوبی و مولداوی از اول اکتبر (یک مهر) ادامه پیدا می‌کند.

اکران انیمیشن سینمایی "آخرین داستان" در کشور آمریکا از 27 سپتامبر (5 مهر) آغاز می‌شود و نمایش این انیمیشن در کشور اسپانیا و 13 کشور از منطقه اروپای جنوب شرقی (یونان، آلبانی، بوسنی و هرزگوین، بلغارستان، کرواسی، کوزوو، مونته نگرو، مقدونیه شمالی، رومانی، صربستان و اسلوونی) به شکل وی او دی از اول اکتبر (یک مهر) ادامه پیدا می‌کند.

"آخرین داستان" با برداشتی آزاد از شاهنامه به روایت قصه ضحاک ماردوش، کاوه آهنگر و آفریدون می‌پردازد. شرکت 7 sky entertainment در کنار استودیو هورخش پخش جهانی انیمیشن سینمایی "آخرین داستان" را بر عهده دارد. این انیمیشن اولین انیمیشن بلند سینمایی تولیدشده در استودیو هورخش است.