سرویس سینمایی هنرآنلاین: از روز چهارشنبه 16 مرداد ماه سه فیلم تازه نفس "ایده اصلی"،"مردی بدون سایه" و "جانان" به جمع فیلم‌های در حال اکران افزوده می‌شوند. این سه فیلم در گروه سینما استقلال و گروه آزاد اکران خواهند شد.

فیلم "ایده اصلی" ساخته آزیتا موگویی که در سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر به نمایش درآمد، از جمله آثار پربازیگر سینمای ایران است که نظرات مثبت و منفی را به سمت خود جلب کرده بود.

ایده اصلی

در این فیلم مریلا زارعی، بهرام رادان، پژمان جمشیدی، مهرداد صدیقیان، هانیه توسلی، شهباز نوشیر، آندره آ ماچالکیدو، مانوس گاوراس، واروارا لارمو، ایرینا مانژوسوا به ایفای نقش می‌پردازند و در خلاصه داستان آن آمده است: ایران و اسپانیا برای راه اندازی یک پروژه بزرگ در جزیره هندورابی در جنوب ایران به توافق رسیده‌اند، شرکت‌ها و افراد بسیاری به طمع برنده شدن در این مناقصه شرکت کرده‌اند. مهندس سعید پارسا که چندسالی است از همسرش رویا عضدی جدا شده و رئیس یکی از شرکت‌های حاضر در مناقصه است. دیگران نیز با اهداف متفاوت سعی در برنده شدن در این مناقصه سرنوشت ساز را دارند. رسیدن به موفقیت برای آدم‌های این قصه منجر به پیچیدگی‌هایی در روایت آن می‌شود. این فیلم در گروه سینمایی استقلال جایگزین فیلم "شبی که ماه کامل شد" می‌شود.

فیلم جانان

"جانان" با نام‌های قبلی "عشق سال‌های کوچ" و "انتهای خیابان مهر" به کارگردانی کامران قدکچیان است که در گروه سینمایی آزاد اکران می‌شود. این فیلم به دلیل حفظ کف فروش فیلم"ایکس لارج" در گروه ایران اکران نشد و به عنوان سرگروه آزاد به روی پرده خواهد رفت. جانان روایت عشق و وفاداری است. عشقی ناب از گذشته‌های دور و تلاقی این عاشقانه با داستان عشق دختر و پسری از نسل امروز ... در واقع فیلم روایتی از داســتان زندگی دختری جوان از یک خانواده فرهنگی و شاعر مسلک است که به طور اتفاقی از دیوان حافظ قدیمی نامه‌ای پیدا می‌کند که حکایت از عشــقی دیرین در سال‌های بسیار دور دارد. جانان حس غریبی به نامه دارد، نمی‌داند چه کند، پس تفألی به حافظ می‌زند و... امین حیایی، مژگان بیات، پروانه معصومی، بیژن بنفشه‌خواه، سحر زکریا، مهران رجبی و چنگیز وثوقی در فیلم "جانان" به ایفای نقش پرداختند.

فیلم مردی بدون سایه

"مردی بدون سایه" ساخته علیرضا رئیسیان نیز از روز چهارشنبه اکران خود را  آغاز می‌کند. عاشقانه رئیسیان نیز در سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر به نمایش درآمد و نظرات متفاوتی را به سمت خود جلب کرد. در این فیلم نیز به مانند آثار پیشین این کارگردان لیلا حاتمی به ایفای نقش می‌پردازد. علاوه بر او علی مصفا، فرهاد اصلانی، امیر آقایی، گوهر خیراندیش، نادر فلاح، به آفرید غفاریان و آویسا سجادی نیز در این فیلم بازی می‌کنند. داستان فیلم نیز داستان فیلمسازی است که درگیر ساخت مستندی درباره خشونت‌های خانوادگی و قتل‌های ناموسی می‌شود که رفته رفته زندگی خود او را تحت تأثیر قرار می‌دهد…