فیلم جدید مارتین اسکورسیزی اولین بار در دنیا به‌عنوان فیلم افتتاحیه پنجاه و هفتمین جشنواره فیلم نیویورک روی پرده می‌رود.

سرویس سینمایی هنرآنلاین: شرکت نتفلیکس اولین آنونس درام جنایی "ایرلندی" (The Irishman) به کارگردانی مارتین اسکورسیزی را منتشر کرد. رابرت دنیرو، آل پاچینو، جو پشی و هاروی کایتل ستاره‌های فیلم جدید اسکورسیزی هستند.

فیلمنامه "ایرلندی" را استیون زیلیان از روی کتاب "شنیدم خانه‌ها را رنگ می‌زنی" نوشته چارلز برانت نوشته است.

فیلم درباره فرانک "ایرلندی" شیران آدمکش حرفه‌ای (با بازی دنیرو) و عضو ارشد اتحادیه کارگری تیمسترز است که با خانواده تبهکار بوفالینو به رهبری راسل بوفالینو در ارتباط بود. برنت کمی پیش از مرگ شیران در سال 2003 با او دوست شد. شیران نزد نویسنده اعتراف کرد که جیمی هافا رهبر تیمسترز توسط او و به دستور راسل بوفالینو به قتل رسید. هافا در 1975 ناپدید شد و هیچ‌وقت پیدا نشد. گفته می‌شود شیران در بیش از 25 جنایت نقش داشت.

"شنیدم خانه‌ها را رنگ می‌زنی" عبارتی در زبان عامیانه تبهکاران درباره قتل‌های قراردادی و پاشیدن خون روی دیوارها است.

پاچینو در "ایرلندی" نقش هافا را بازی کرده است. پشی در نقش بوفالینو ظاهر شده است و کایتل نقش تبهکاری به نام آنجلو برونو را دارد. جسی پلمونز، آنا پاکویین، بابی کاناویل، سباستین مانیسکالکو و ری رومانو از دیگر بازیگران این فیلم پرستاره هستند. اسکورسیزی، دنیرو، رندال امت، جین رزنتال و آروین وینکلر از تهیه‌کنندگان پروژه "ایرلندی" هستند.

"ایرلندی" چند دهه را در برمی‌گیرد و سازندگان فیلم با استفاده از تصاویر کامپیوتری، نسخه جوان‌تر بازیگران از جمله دنیرو 75 ساله را خلق کرده‌اند.

اوایل این هفته اعلام شد که "ایرلندی" اولین بار در دنیا 27 سپتامبر به‌عنوان فیلم افتتاحیه پنجاه و هفتمین جشنواره فیلم نیویورک روی پرده می‌رود. این فیلم ابتدا در چند سینما اکران شده و سپس از نتفلیکس پخش می‌شود. تعدادی از سینماهای زنجیره‌ای مانند ریگال و ای‌ام‌سی حاضر به اکران فیلم‌هایی نیستند که همزمان "استریم" می‌شوند. تاریخ اکران یا توزیع "ایرلندی" هنوز مشخص نیست.