سرویس سینمایی هنرآنلاین: از روز چهارشنبه دوم مرداد ماه سه فیلم تازه نفس به گردونه اکران خواهند پیوست تا در این تابستان گرم حال و هوای سینماها را تغییر دهند.

در این میان یک فیلم سهم سینمای کودک است که با تعطیلی مدارس می‌تواند گزینه خوب و مناسبی برای اکران باشد و دو فیلم دیگر نیز در زمره آثار ژانر اجتماعی هستند که اولی در جشنواره فیلم فجر به نمایش درآمد و مورد توجه مخاطبان و منتقدان واقع شد و دومی نیز با اما و اگرهای بسیار در جشنواره جهانی فیلم فجر آن هم برای تعداد محدودی از مهمانان خارجی به نمایش گذاشته شد.

فیلم قصرشیرین

"قصر شیرین" به کارگردانی سیدرضا میرکریمی که پس از فیلم "دختر" آن را ساخت نوشته محسن قرایی و محمد داودی است. این فیلم نخستین بار در سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر اکران شد و نظر بسیاری از منتقدان و مخاطبان را از آن خود کرد.

قصه فیلم روایتی است از زندگی جلال مرادی که در طی تصادفی خانواده‌ای را به قتل می‌رساند اما تصادف در دادگاه غیرعمد شناخته می‌شود. او پس از گذراندن دوران حبس، همسر و فرزندانش را ترک کرده و به شهر دیگری می‌رود، حالا پس از دو سال به شهرش باز می‌گردد چرا که همسرش دچار مرگ مغزی شده و او باید به وضعیت دو فرزندش سروسامانی بدهد.

در این فیلم حامد بهداد، ژیلا شاهی، یونا تدین، نیوشا علیپور به ایفای نقش می‌پردازند. "قصر شیرین" در بخش مسابقه اصلی جشنواره فیلم شانگهای عنوان بهترین فیلم، بهترین کارگردانی و بهترین بازیگر مرد را از آن خود کرد همچنین در سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر در هفت بخش نامزد دریافت جایزه بود.

فیلم سرکوب

"سرکوب" به کارگردانی رضا گوران و تهیه کنندگی حبیب اسماعیلی است. گوران یک چهره تئاتری و "سرکوب" نخستین فیلم او در مقام کارگردان در سینماست، فیلمی که از ابتدا با حواشی بسیاری همراه بود. پیش از این قرار بود سرکوب در سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر به نمایش درآید، اما به دلایلی در لیست هیئت انتخاب قرار نگرفت و پس از آن نیز در سی و هفتمین جشنواره جهانی فیلم فجر در بخش بازار و تنها برای عده محدودی از مهمانان خارجی در بنیاد فارابی به نمایش گذاشته شد.

در خلاصه داستان این فیلم آمده است: یه کاری کرد وفاداری به شه عادت همه مون حالا همه مون وفاداریم اما اونی که بهش وفاداریم خیلی وقته که مرده... باران کوثری، سارا بهرامی، پردیس احمدیه، الهام کردا، رویا افشار، جمشید هاشم پور و آرتین گلچین در "سرکوب" به ایفای نقش می‌پردازند.

فیلم تپلی و من

"تپلی و من" به کارگردانی حسین قناعت در سی و یکمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودک و نوجوان به نمایش درآمد و نامزد بهترین فیلم نوجوان، بهترین فیلمنامه و بهترین کارگردانی شد و پروانه زرین بهترین بازیگر کودک و نوجوان را از آن خود کرد.

درخلاصه داستان این فیلم آمده است: "بچه؛ تو کی هستی؟ تو خونه من چه کار می‌کنی؟ وایسا ببینم… وایسا ببینم…" حسن معجونی، سامیار محمدی، میتراحجار، سیروس گرجستانی، یوسف تیموری، نادر سلیمانی، رامین ناصرنصیر، مرتضی زارع، عباس محبوب، شیدا مودب، امید شهباز محمدی و کیان علی پناه بازیگران این فیلم سینمایی هستند.