به گزارش هنرآنلاین، فراخوان شرکت در سیزدهمین دوره‌ جشنواره بین‌المللی فیلم مستند ایران "سینما حقیقت" و دهمین جایزه شهید آوینی بزودی اعلام شده و مستندسازان تا پایان شهریورماه فرصت دارند مشخصات جدیدترین آثار خود را روی وب‌سایت جشنواره ثبت کنند.

بخش‌های رسمی این دوره‌ جشنواره به ویژه بخش "مسابقه ملی" تفاوتی با دوره گذشته ندارد و فیلمسازان محترم با جدیدترین آثار مستند خود که تولید سال 1397 به بعد است، می‌توانند در سه گروه مستندهای کوتاه (تا 40 دقیقه)، نیمه‌بلند (40 تا 70 دقیقه) و بلند (بیش از 70 دقیقه) سیزدهمین جشنواره سینما حقیقت شرکت کنند.

شهنام صفاجو مدیر روابط عمومی جشنواره تاکید کرد: فراخوان شرکت در سیزدهمین جشنواره بین‌المللی "سینما حقیقت" که شامل مقررات عمومی، بخش‌های تفکیک‌شده‌ی جشنواره، جوایز، گاه‌شمار، فرم شرکت و چگونگی ثبت‌نام روی وب‌سایت جشنواره می‌شود، بزودی اعلام خواهد شد و تهیه‌کنندگان و مستندسازان محترم تا پایان شهریورماه 98 فرصت دارند نسبت به ثبت‌نام روی ‌سایت www.irandocfest.ir اقدام نمایند.

مدیر روابط عمومی جشنواره سینما حقیقت یادآور شد: دهمین دوره‌ جایزه شهید آوینی که بخش ویژه‌ی این جشنواره بوده و مختص نمایش فیلم‌های مستند با موضوع انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و مقاومت در منطقه است نیز در همین مقطع زمانی برگزار خواهد شد.

وی درخصوص بخش "مسابقه بین‌الملل" جشنواره سینما حقیقت نیز یادآور شد: فراخوان این بخش، از آوریل 2019 منتشر شده و تاکنون بیش از 3300 فیلم از کشورهای مختلف جهان در دفتر جشنواره ثبت‌ شده است. ضمن این که مهلت شرکت در بخش بین‌الملل سینما حقیقت تا ده روز دیگر (اول آگوست) به پایان می‌رسد.

صفاجو افزود: برگزاری کارگاه‌های تخصصی آموزشی و بازار فیلم مستند با حضور میهمانان معتبر خارجی هم مثل دوره‌های گذشته، در دستور کار جشنواره سینما حقیقت قرار دارد.

 بازنمایی تاریخ و فرهنگ جامعه‌ی ایرانی- اسلامی؛ صیانت از هویت ملی مبتنی بر انگاره‌های دینی و ایرانی؛ تقویت سینمای مستند خلاق ایران؛ آشنایی فیلمسازان کشور با تحولات نوین سینمای مستند جهان؛ توجه به اهمیت اقتصاد سینمای مستند با تاکید بر رفع موانع تولید، توزیع و نمایش این آثار در عرصه‌های داخلی و خارجی، از اصول و اهداف برپایی جشنواره بین‌المللی سینما حقیقت است.

سیزدهمین دوره‌ این رویداد بین‌المللی سینمای مستند ایران، آذرماه 1398 با شعار "حقیقت بهترین راهنماست" که از فرمایشات حضرت علی(ع) است، در شهر تهران برگزار خواهد شد.