سرویس سینمایی هنرآنلاین: حسین ریگی فیلمساز اهل استان سیستان و بلوچستان این روزها درصدد است "لیپار" نخستین فیلم بلند سینمایی خود را کلید بزند.

او در گفت‌وگو با خبرنگار هنرآنلاین دراین‌باره گفت: به‌عنوان اولین فیلمساز اهل استان سیستان و بلوچستان، با تمام سختی‌ها توانستم مجوز کارگردانی‌ دریافت کنم تا نخستین فیلم سینما‌یی‌ام را بسازم.

حسین ریگی ادامه داد: آنچه تاکنون از استان ما در سینما ترسیم شده است چهره‌‌ای روشن از سیستان و بلوچستان ترسیم نمی‌کند و بیشتر بر مضامینی چون فقر، شرارت و مواد مخدر متمرکز بوده است. قصد دارم برای اولین بار تصویر دیگری از استان ترسیم کنم. "لیپار" یک ملودرام عاشقانه است که در سیستان و بلوچستان ساخته می‌شود و نگاهی کاملاً انسانی دارد. امیدوارم با تیم حرفه‌ای که در اختیار داریم، بتوانیم یک فیلم خوب و ماندگار تولید کنیم.

ریگی درباره زمان تولید و بازیگران فیلم اظهار کرد: در حال تلاش هستیم "لیپار" را مهرماه کلید بزنیم و در زمان مناسب به جشنواره فیلم فجر برسانیم. امیدوارم فیلم در جشنواره حضور داشته باشد و نماینده شایسته این استان در جشنواره ملی فیلم فجر باشد. ترکیب بازیگران نیز تلفیقی از بازیگران حرفه‌ای سینمای ایران و هنرمندان استان است. می‌خواهیم فضای تعاملی در فیلم حاکم باشد و در کنار انتقال تجربه، مورد قبول مخاطب نیز واقع شود.

کارگردان فیلم تلویزیونی "موج" در توضیح لوکیشن‌های "لیپار" گفت: لوکیشن‌های فیلم در چابهار است، چرا که این منطقه شرایط خاص جغرافیایی در استان و کشور دارد و بسیار زیبا است. علاوه بر این چابهار پتانسیل‌های اقتصادی خوبی نیز دارد که در فیلم دیده می‌شود.

وی همچنین با اشاره به ساخت فیلم‌های کوتاه و مستند خود گفت: تاکنون دو فیلم کوتاه و دو فیلم نیمه‌بلند مستند ساخته‌ام. در تلاش هستم فیلم "جاده مرزی" را به گروه هنر و تجربه برسانم. فیلم مستند "فصل بادهای گرم" نیز که جوایز متعددی از جشنواره رشد و جشنواره‌ای در پرتقال دریافت کرد و در بخش ملی و بین‌الملل جشنواره حقیقت نیز حضور داشت، به‌زودی برای اکران در گروه هنر و تجربه آماده می‌شود.

ریگی در پاسخ به این سؤال که برای دریافت مجوز شرایط متفاوتی نسبت به کارگردان‌های ساکن در پایتخت داشته است یا خیر، عنوان کرد: مجوز برای همه یکسان است. من هم مانند سایر کارگردانان فیلم اولی فرم و نمونه کارهایم را ارائه کردم، اما به‌عنوان فیلمسازی از استان سیستان و بلوچستان با تمام محدودیت‌ها، کار سختی بود. به دلیل تلاش‌هایم و آثارم با بررسی‌های انجام‌شده موفق به دریافت مجوز شدم. در این سال‌ها با وجود محدودیت‌های استان و شرایط سخت و فاصله زیادی که با پایتخت داریم، تلاش کردم و با سختی دوچندان نسبت به فیلمسازانی که در تهران هستند و امکانات و آموزش خوب در اختیار دارند، موفق به دریافت مجوز شدم.