سرویس سینمایی هنرآنلاین: برادران نکویی در استودیو "گنبد کبود" دو سال است که مجموعه انیمیشن "روبی و جوجه‌ها" را تولید می‌کنند.

این مجموعه در دومین جشنواره پویانمایی جایزه ویژه هیئت داوران (تهیه کننده)، بهترین انیمیشن و بهترین موسیقی را دریافت کرد. سریال انیمیشنی "روبی و جوجه‌ها" در روایتی مدرن از قصه‌های فولکلور روباه و خروس، داستان کشمکش‌های یک روباه مخترع را با خانواده خروس نمایش می‌دهد که در یک مزرعه در همسایگی هم زندگی می‌کنند و روباه برای بیرون کردن خروس و خانواده‌اش از مزرعه نقشه‌های زیادی می‌کشد.

بهنود نکویی کارگردان انیمیشن "روبی و جوجه‌ها" در گفت‌وگو با خبرنگار هنرآنلاین درباره فعالیت‌های جدید استودیو گنبد کبود گفت: در حال حاضر مشغول آماده‌سازی فصل سوم این مجموعه انیمیشنی هستیم.

وی ادامه داد: فصل سوم نیز همانند دو فصل قبلی 13 قسمتی است و طبق برنامه ریزی انجام شده تا شش فصل ادامه خواهد یافت. از آنجا که روند تولید این مجموعه براساس رعایت کیفیت و در نظر گرفتن استانداردهای بین‌المللی است، زمان‌بندی که برای پخش در نظر گرفته شده, نوروز هر سال است و فصل سوم نیز نوروز 99 به روی آنتن خواهد رفت.

این کارگردان درباره داستان‌های فصل سوم مجموعه "روبی و جوجه‌ها" بیان کرد: مبنای داستان‌های این مجموعه دو چیز است. اول کار گروهی که تلاش می‌کنیم این قاعده را در این مجموعه برای مخاطبان جا بیندازیم و دیگری خانواده است که برای ما اهمیت دارد. در تمام فصول پایه کار ما بر همین اساس است، ضمن این که جنس کار بر مبنای ژانر کمدی اسلپ استیک (بزن و بکوب)، سرگرمی و فانتزی است که این نکات را نیز در نظر می‌گیریم.

وی در پاسخ به این سوال که جشنواره پویانمایی تا چه اندازه می‌تواند در دیده شدن آثار پویانمایی تاثیرگذار باشد، عنوان کرد: جشنواره برای تولید کنندگان و تهیه کنندگان فاکتور مهمی است، چرا که جنس آرا به گونه‌ای است که صاحبان آثار می‌توانند بازخوردها را ببینند و چون روی تولیدات سازمان صداوسیما تمرکز دارد می‌تواند ملاکی برای سنجش یکسری آثار باشد. بخشی از جشنواره نیز بر مبنای سلیقه است مانند داوری. البته دریافت جایزه برتری نسبت به آثار دیگر نیست، اما همین که نظر داوران جلب شود،  ملاک خوبی در جلب نظر مدیران سازمان برای ادامه این مسیر است. ما در دوره قبل نیز  جوایزی از جشنواره گرفتیم و در بخش‌های بسیاری نیز نامزد دریافت جایزه بودیم. فصل جدید "روبی و جوجه‌ها" نیز در چند بخش نامزد شد و در نهایت سه جایزه را از آن خود کرد.  مبنای ما در تولید این اثر رعایت استانداردهای بین‌المللی است. از بازارهای معتبر و جشنواره‌های خارجی نیز پیام‌هایی دریافت کردیم که این نشان می‌دهد طبق برنامه‌ریزی انجام شده توانسته‌ایم موفق عمل کنیم، بنابراین انتظار دریافت جایزه داشتیم.

نکویی افزود: بخشی از این اثر گذاری در بحث حمایت تامین منابع مالی برای ساخت تولیدات است تا به شکل منظم پیش برویم. هر ارگان و تولیدکننده‌ای در این راستا اولویت‌هایی دارد. در مجموعه فعلی سازمان صداوسیما بخش رقابتی ایجاد شده که تولیدات سازمان را بتوانید به سمتی ببرید که قابل رقابت باشند و حتی با آثار بین المللی هم رقابت داشته باشیم. اگر از لحاظ تنوع و نوع برنامه‌سازی طیف وسیعی از سلیقه‌ها را باخود همراه کنیم این نقطه قوت و برد تولیدات ما خواهد بود. در حال حاضر شرکت‌های بزرگ دنیا فعالیت گسترده‌ای در این زمینه دارند و ما هم برای تثبیت جایگاه خودمان می‌توانیم مسائل کلیدی و مهم این عرصه را در نظر بگیریم. بین تولیدکنندگان و مدیران رسیدن به نقاط مشترک مطرح است، ضمن این که تولیدات نیز به لحاظ محتوایی باید شاکله اصلی قابل دفاعی داشته و سلیقه مخاطب داخلی و خارجی را نیز در نظر بگیرند.

وی در خاتمه اظهار کرد: از برگزار کنندگان جشنواره پویانمایی که به شکل تخصصی به این فضا نگاه می‌کنند و به شکل منظم آن را پیش می‌برند تشکر می‌کنم و امیدوارم بهانه‌ای باشد برای دیده شدن اهالی انیمیشن تا نسبت به تولیدات تنوع و جایگاه اصلی بتوانند برای مخاطبان بیشتری فعالیت کنند.