سرویس سینمایی هنرآنلاین: همزمان با برگزاری هفته فیلم اروپایی در ایران، امروز دوشنبه 27 خرداد ماه فیلم "آخرین معامله" (One last deal) به کارگردانی کلاوس هارو از فنلاند به روی پرده می‌رود.

هارو با فیلم‌هایی مانند "الینا"، "مادر من" و "نامه‌هایی به پدر ژاکوب" در دوره های گذشته جشنواره جهانی فیلم فجر و نیز جشنواره فیلم‌های کودکان و نوجوانان اصفهان حضور داشت و توانست در بخش‌های مختلف جایزه دریافت کند.

نخستین نمایش فیلم "آخرین معامله" در جشنواره فیلم تورنتو 2018 و در بخش سینمای جهان معاصر بود. همچنین این فیلم در جشنواره‌های دیگری چون پالم اسپرینگز، گوته بورگ و… روی پرده رفت و توجه منتقدان را به خود جلب کرد.

"آخرین معامله" که در بخش "جام جهان نما" (جشنواره جشنواره‌ها) سی و هفتمین جشنواره جهانی فیلم فجر روی پرده رفت، روایتگر داستان پیرمردی متبحر در شناخت آثار نقاشی است. وی در جریان یک حراجی محلی تابلویی باارزش را کشف می کند اما هیچ کس نمی‌خواهد ارزش کشف او را باور کند…

این فیلم ساعت 21:45 دوشنبه 27 خرداد ماه در خانه هنرمندان ایران به نمایش در می‌آید.

در سومین دوره هفته فیلم اروپایی 2019 که از ۱۸ لغایت ۲۷ خردادماه برگزار شد، ۲۰ فیلم برجسته اروپایی در سینماهای هشت شهر ایران شامل بابل، اصفهان، کرمان، کیش، مشهد، تبریز، تهران و شیراز به نمایش در آمد.