به گزارش هنرآنلاین، از زمان اعلام فراخوان جشنواره در بهمن ماه 1397 تا پایان زمان ثبت نام در اردیبهشت 98 در دو بخش ملی و بین‌الملل علاقه‌مندان و فیلمسازان فیلم‌های سینمایی، ویدیویی، سریال و فیلم‌های کوتاه و نیمه بلند و محله با ثبت 4025 فیلم و هنرمندان با ارسال 215 اثر در بخش اقلام تبلیغاتی و اطلاع رسانی سینمای ایران در زیر مجموعه لوگو، پوستر، تیزر، عنوان بندی، عکس صحنه و پشت صحنه در بخش‌های مختلف در این دوره از جشنواره شرکت کردند.

بیشترین آمار آثار رسیده در بخش بین الملل به آثار مستند و در بخش ملی به آثار کوتاه و نیمه بلند داستانی اختصاص دارد. همچنین پس از ایران کشورهای هند، آمریکا، اسپانیا، برزیل، فرانسه، ایتالیا، ترکیه، روسیه، بریتانیا و آلمان 10 کشوری هستند که بیشترین ثبت آثار را در این دوره از جشنواره داشته‌اند.

 با پایان یافتن ثبت نام آثار متقاضی در 31 اردیبهشت 98، اعضای هیات انتخاب شامل 9 گروه سه تا پنج نفره آثار رسیده به دبیرخانه در بخش‌های بین الملل، مستند، داستانی کوتاه و نیمه بلند، انیمیشن، سریال، ویدیویی، سینمایی، اقلام تبلیغاتی و اطلاع رسانی سینمای ایران و محله را بصورت جداگانه بررسی و به بخش مسابقه معرفی خواهند کرد.

هفتمین جشنواره بین المللی فیلم شهر توسط موسسه تصویر شهر و به دبیری هاشم میرزاخانی از 26 الی 31 تیرماه سال جاری در شهر تهران و در پردیس سینما گالری ملت برگزار می‌شود.