سرویس سینمایی هنرآنلاین: فیلم سینمایی "خانه دیگری" به کارگردانی بهنوش صادقی این روزها در سینماهای کشور در حال اکران است. در خلاصه داستان این فیلم آمده است مرجان می‌بایست ظرف مدت ۱۰ روز، پولی را برای پدرش تهیه کند. او در طی این مسیر با موانعی روبرو می‌شود که زندگی زناشویی‌اش را نیز تحت‌الشعاع قرار می‌دهد. گوهر خیراندیش، لیلا زارع، پژمان بازغی، مهنوش صادقی، علیرضا جعفری، روشنک گرامی، امیر صادقی، رابعه مدنی، متین ستوده و ناصر هاشمی در این فیلم به ایفای نقش پرداخته‌اند.

صادقی در گفت‌وگو با خبرنگار هنرآنلاین درباره این فیلم و وضعیت اکران آن گفت: با توجه به این که سالن‌های بسیار کمی در اختیار داریم و در شهرستان‌ها نیز اکران‌مان بسیار محدود است، طبیعتا نمی‌توانیم با فیلمی که مثلا 100 سالن سینما در اختیار دارد رقابت کرده و مقایسه شویم. ضمن اینکه ما تبلیغات شهری و بیلبوردها را نیز به دلیل کمبود بودجه در اختیار نداریم و از سوی دیگر به دلیل اکران در ماه مبارک رمضان و بلیت نیم بها فکر می‌کنم همین فروشی هم که داریم به نسبت وضعیت حال حاضر بسیار خوب است.

وی ادامه داد: این روزها سینمای مستقل فیلم اولی و مشکلات پخش و اکران بسیار وضعیت ناامیدکننده‌ای دارد. باید به سینمای مستقل عنوان سینمای طفلکی داد؛ چرا که عنوان مستقل از یک استقلالی می‌آید در حالی که امروز مستقل یک تعریف جدید یافته است و با مشکلات بسیاری همراه است.

این کارگردان جوان در پاسخ به این سوال که چرا حاضر به اکران نخستین فیلمش در فصل مرده اکران شده است، اظهار کرد: من فیلمم را در سال 94 ساختم و همین الان وقتی نقدهایی که نوشته شده است را می‌خوانم متاسفانه ما را با فیلم "ابد و یک روز" مقایسه می‌کنند در حالی که آن فیلم بعد از فیلم ما ساخته شده است و ربطی به موضوع فیلم ما ندارد. مقایسه‌های غلط و بدون تحقیق برخی منتقدان باعث شد که احساس کنم اگر با این حجم از فیلم‌های در حال اکران این فرصت را هم از دست بدهیم واقعا سرنوشت فیلم مشخص نباشد. ضمن این که حرف "خانه دیگری" انسانی و عاطفی است و تاریخ مصرف ندارد، اما کدهایی در فیلم وجود دارد که ترجیح دادم هرچه زودتر اکران شود و فکر می‌کنم به دلیل نبود بودجه، زمان دیگری هم اگر در نظر گرفته می‌شد باز هم چندان تاثیری نداشت. ضمن اینکه با این حجم از فیلم‌های در صف مانده مشخص نبود فیلم در زمان دیگری بتواند اکران بگیرد یا خیر.

خانه دیگری

صادقی در ادامه درباره تازه‌ترین فعالیت خود و نگارش فیلمنامه "پروتز" نیز بیان کرد: در حال حاضر در سینما وضعیت عجیبی بوجود آمده و تب ساخت و اکران فیلم‌های طنز همه را با خود درگیر کرده است. قرار بود پس از "خانه دیگری" یک فیلمنامه اجتماعی کار کنم اما به دلیل حجم بالای فیلم‌های کمدی به سراغ نگارش فیلمنامه "پروتز" رفتیم و مهنوش خواهرم فیلمنامه‌ای نوشت که علاوه بر جنبه کمدی، حرف اجتماعی نیز به همراه داشت؛ اما به دلیل اینکه کار پرخرجی بود و بحث تامین بودجه مطرح می‌شد این کار را پس از دو سال کنار گذاشتیم و به سراغ یک فیلمنامه دیگر رفتیم که دغدغه‌های خودم را در آن مطرح می‌کند و اجتماعی است. امیدوارم تا پایان امسال تامین بودجه این فیلم انجام شده و شرایط فراهم شود تا به همراه بازیگری که مدنظر دارم این فیلم ساخته شود. اگر بازیگری که می‌خواهم به هردلیلی نتواند همراه ما باشد فعلا ساخت فیلم را به تعویق می‌اندازم.

وی در پاسخ به این سوال که در وضعیتی که سینمای اجتماعی مهجور واقع شده چرا به سراغ ساخت این فیلم است، گفت: بهرحال تهیه‌کنندگانی هستند که مثل من دغدغه این دست فیلم‌ها را داشته باشند. ما گاهی به سمت آدم‌های اشتباه می‌رویم ولی تجربه می‌کنیم، برای سینما لازم است تا فیلم‌های از این دست داشته باشیم افرادی مثل من که مستقل کار می‌کنند راه سختی در پیش دارند اما در طولانی مدت این فیلم‌ها تاثیر خود را می‌گذارند چرا که فیلم‌های کمدی تاریخ مصرف کوتاهی دارند و خیلی زود از یاد می‌روند.