سرویس سینمایی هنرآنلاین: عباس رافعی تهیه‌کننده و کارگردان سینما این روزها یک فیلم در مقام کارگردان و یک فیلم در مقام تهیه‌کننده در صف اکران دارد. او در گفت‌وگو با خبرنگار هنرآنلاین درباره آثار خود بیان کرد: در حال حاضر فیلم "بهت" توسط هدایت فیلم در نوبت اکران  است و منتظر سرگروهی‌ست و "گاباره" نیز در نوبت اکران در گروه هنر و تجربه قرار دارد.

وی در ادامه در پاسخ به این سوال که رده بندی سنی که به تازگی در سینما مطرح شده است تا چه اندازه می‌تواند در سینمای ایران مورد استفاده قرار گیرد، عنوان کرد: سینمای ایران در دنیا به عنوان سینمای پاک معرفی شده است، سینمایی که یک خانواده می‌توانند در کنار هم بنشینند و فیلم ببینند و این حسن فیلم‌های ایرانی است.

رافعی افزود: بحث رده‌بندی سنی در تمام دنیا وجود دارد، چرا که آنها حتی در خانه هم هریک جداگانه فیلم می‌بینند و به دور از هم و در خلوت خودشان فیلم تماشا می‌کنند، اما سینمای ایران همه را دور یک سفره جمع می‌کند و این مزیت سینمای ایران است. علت موفقیت سینمای ما این است که خانواده مانند زمانی که در یک مراسم آئینی در کنار هم حضور پیدا می‌کنند در سینما نیز اینگونه هستند و در سالن تاریک سینما می‌نشینند و با هم می‌خندند، گریه می‌کنند و ابراز احساسات دارند. اگر این را تقسیم کنند که هر سنی به سالنی جداگانه برود به نظرم ریزش مخاطب پیدا می‌کنیم. دوستانی که به فکر درجه‌بندی هستند نیت خوبی دارند اما ما موضوات جنسی یا خشونت در آثارمان نداریم و نمی‌دانم دقیقا چه فیلم‌هایی را می‌خواهند مشمول این رده‌بندی سنی کنند. مگر این که فیلم‌های طنز مبتذلی که این روزها به روی پرده می‌روند شامل این امر شوند که حرف‌هایی می‌زنند که بچه‌ها نه در کوچه و بازار آن را می‌فهمند و نه در جایی دیگر و صرفا در این فیلم‌ها می‌آموزند. باید گفت رده بندی سنی برای ابتذال فیلم‌ها باید باشد.