سرویس سینمایی هنرآنلاین: حسام محمودی بازیگر سینما و تلویزیون این روزها با نقشی متفاوت در سریال "دل‌دار" مهمان خانه‌ها می‌شود.

او در گفت‌وگو با خبرنگار هنرآنلاین درخصوص ایفای این نقش و انتخابی که داشته است بیان کرد: نقش سامان، نقش ویژه‌ای است و باید به خاطر آن از برادران محمودی تشکر کنم که اعتماد کردند و این نقش را به من سپردند. حضور در "دل‌دار" برای من فرصت خوبی بود، چرا که به دلیل ویژگی‌های صورتم همیشه نقش‌های مثبت به من پیشنهاد می‌شود، اما این بار با گریم و نقشی متفاوت حضور دارم.

وی ادامه داد: این که در یک نقش کلیشه بشوی اتفاق خطرناکی است و از سوی دیگر روحیه نسل ما تجربه‌گرا است، بنابراین ترجیح می‌دهم مسیرهای متفاوت را طی کنم تا به نقش‌های متفاوت برسم. من منتظر این فرصت بودم و اینجا این اتفاق افتاد.

بازیگر سریال "لحظه گرگ و میش" درباره تاثیر فیلمنامه روی بازی خود گفت: بخش عمده بازی متکی به فیلمنامه است و آنچه من اضافه کردم در بهترین حالت، روح فیلمنامه را به جسم آن تبدیل می‌کند. در این سریال فیلمنامه حضوری بسیار دقیق دارد. سرخط‌ها را فیلمنامه به من داد، اما این که در دیالوگی ترجیح داده‌ام قرائتی متفاوت داشته باشم دست خودم بود که البته باز در مسیر آنچه در فیلمنامه نوشته شده بود، قابل اشاره است.

محمودی با اشاره به این که در نقش‌آفرینی خیلی به دنبال ما‌به‌ازای بیرونی نیست، اظهار کرد: شخصیتی از جنس سامان خیلی در اطرافم ندیده‌ام، ضمن این که مدل رسیدنم به نقش نیز این‌گونه نیست که از آدم‌های اطرافم برداشت کنم، بلکه ترجیح می‌دهم کاراکتر کاری ویژه انجام بدهد و متفاوت باشد.

این بازیگر در ادامه درباره تاثیر سریال‌های مناسبتی عنوان کرد: این از تیزهوشی تلویزیون است که آگاهانه یا ناآگاهانه در سریال‌های مناسبتی خیلی مانند گذشته به دنبال بیان درس اخلاق به شکل مستقیم نیست و در عوض، آن را در لایه‌های زیرین قرار می‌دهد. در سریال "دل‌دار" صحبت درباره عشق است که همواره جذابیت داشته است و آدم‌ها دوست دارند آن را پیگیری کنند، اما این موضوع در لایه رویی قرار دارد و باقی مسائل اخلاقی در لایه‌های زیرین نهفته‌اند که هم اثرگذاری بیشتری دارند و هم در حافظه مخاطب ماندگار می‌شوند. رعایت این مسئله برای مخاطب هم جذاب است و باعث می‌شود او پای سریال بنشیند. این نشستن پای سفره افطار و تماشای سریال‌های مناسبتی از این دست موجب افزایش مخاطبان تلویزیون می‌شود.

بازیگر "مرگ ماهی" در خاتمه با اشاره به کم‌کاری و گزیده‌کاری خود گفت: اگر قرار باشد مداوم سر کار باشم کارم بسیار سخت می‌شود. ترجیح می‌دهم گزیده و با وسواس کاری را انتخاب کنم و به خودم فرصت بدهم اطرافم را خوب ببینم.