سرویس سینمایی هنرآنلاین: محمود شالویی مدیر کل ارشاد استان مازندران و رئیس شورای سیاست‌گذاری جشنواره فیلم وارش در گفت‌وگو با خبرنگار هنرآنلاین درباره برگزاری جشنواره فیلم وارش و برگزاری آن در شهر بابل گفت: شهرهای مختلف استان مازندران مثل شهرهای مختلف همه جای ایران هر کدام دارای یک ویژگی ذاتی برای ابراز و اظهار برنامه‌های فرهنگی و هنری و سایر رویدادهای مرتبط هستند.

وی ادامه داد: در این میان اگر ما به بابل و مجموعه آن نگاه کنیم می‌بینیم که این شهر هم تعداد قابل توجهی هنرمند درعرصه‌های سینما، فیلم و مستند دارد و هم این که سابقه اجرای برنامه مهمی مانند وارش را در خود دارد. از طرفی دیگر زیرساخت‌هایی در خود دارد که شاید در شهرهای دیگر استان مازندران این زیرساخت در حال حاضر موجود نباشد. پس هم استعداد انسانی و هم زیرساخت‌های فرهنگی و عرق و علاقه مردمی و سابقه اجرای جشنواره‌ای مانند وارش که سابقه طولانی نزدیک به 20 سال که تا امروز به اینجا رسیده است باعث می‌شود بتوانیم برنامه مهمی را در اینجا مدیریت کنیم. به همین خاطر می‌گویم شهر بابل باید به پایلوت برنامه‌های سینمایی در استان مازندران و شهرهای دیگر تبدیل شود که هر کدام به تناسب توانایی که دارند کار انجام بدهند. در واقع باید تمرکززدایی داشته باشیم و بابل این قابلیت و ظرفیت را برای مرکز سینمایی در سطح استان و حتی کشور دارد.

مدیر کل ارشاد استان مازندران اظهار کرد: وارش پایه این معرفی است و ستون این موضوع می‌تواند باشد و با توجه به سبقه و موفقیت‌هایی که داشته و شناخته شدن می‌تواند این کار را انجام دهد.

شالویی درباره سینمای هنر و تجربه این شهر و عملکرد آن عنوان کرد: در حال حاضر سینمای ارشاد در اختیار هنر و تجربه است، اما با مدیریت خوب نادر مقدس با توجه به میزان تقاضا، شرایط و ارتباطاتی که دارد موفق عمل کرده است. گاهی به تناسب‌هایی این امکان فراهم شده است.